بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست ها در مقابل دندانپزشکان

ارتودنتیست ها در مقابل دندانپزشکان

تفاوت ارتودنتیست و دندانپزشک | متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان | بهترین متخصص ارتودنسی

اگرچه ارتودنتیست ها و دندانپزشکان هر دو با سلامت دهان و دندان بیماران سروکار دارند، آنها دو حرفه دندانپزشکی متمایز هستند و برای اطمینان از داشتن لبخندی سالم و صاف به هر دوی آنها نیاز دارید. با این حال، هر کدام در مورد دندان‌ها وظایف خاص خود را دارند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی  و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان

تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

وقتی زمان تمیز کردن دندان‌های فرزندانتان فرا می‌رسد، به دندانپزشک یا دندانپزشک اطفال مانند دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان Sprout مراجعه خواهید کرد. دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که کودکان شما پلاک ایجاد نمی کنند و مراقب نگرانی های مربوط به سلامت دهان مانند حفره ها یا عفونت های لثه هستند. برنامه ریزی کنید که هر 6 ماه یکبار برای تمیز کردن و معاینات معمول به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی برای رسیدگی به تراز دندان ها به طور ویژه آموزش دیده است. در واقع، ارتودنتیست ها دو تا سه سال دیگر برای دریافت مجوز ارتودنسی فرصت دارند. بسیاری از والدین فرزندان خود را نزد متخصص ارتودنسی می برند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندشان لبخندی زیبا و صاف دارد.

اما دندان های صاف تر چیزی بیش از جذابیت زیبایی دارند. وقتی دندان‌ها کج هستند یا فک‌ها نامرتب هستند، می‌تواند منجر به نگرانی‌های جدی برای سلامت دهان و دندان شود که مراقبت صحیح از دندان‌ها را برای کودکان دشوار می‌کند. حفره ها و بیماری های لثه در سال های بعد در افرادی که مشکلات ارتودنسی دارند بیشتر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید
راهکار های کاهش درد براکت های ارتودنسی

چه زمانی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

اگرچه ارتودنتیست ها مدرکی مشابه دندانپزشکان دارند، اما آموزش اضافی آنها به این معنی است که تمیز کردن معمول یا خدمات دندانپزشکی را ارائه نمی دهند. تمرکز آنها بر اصلاح نگرانی های ارتودنسی است، مانند:

  • بیش از حد
  • آندرباش می کند
  • کراس بایت
  • دندان های نامرتب
  • شکاف دندان

اگر دندانپزشک متوجه شود کودک شما یکی از این مشکلات را دارد یا دندان هایش شلوغ یا کج شده است، به احتمال زیاد مراجعه به متخصص ارتودنسی را توصیه می کند. این بدان معنا نیست که دندانپزشک بخش مهمی از سلامت دهان و دندان کودک شما نیست. فقط به این معنی است که تخصص آنها در دندانپزشکی است نه ارتودنسی.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

برخی از دندانپزشکان عمومی خدمات ارتودنسی مانند بریس را با هزینه کمتر ارائه می دهند. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین و مؤثرترین درمان را برای کودک خود داشته باشید، مراجعه به یک متخصص ارتودنسی آموزش دیده بسیار مهم است. آنها مراقبت جامعی را ارائه می دهند که فراتر از صاف کردن دندان است. خدمات فراوان آنها بر تکنیک های کلاسیک و همچنین جدیدترین فناوری در ارتودنسی، از جمله بریس های فلزی و ترازهای شفاف مانند Invisalign تمرکز دارد. روش‌های امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درد کمتری داشته باشند و اغلب زمان کمتری برای تکمیل شدن نیاز دارند.

 ما نه تنها خدمات دندانپزشکی اطفال را برای کودکان شما ارائه می دهیم، بلکه مراقبت های ارتودنسی زیر یک سقف را نیز شامل می شود. این ما را به مکانی مناسب تبدیل می کند که مطمئن باشید کودک شما تداوم مراقبت عالی خواهد داشت. داشتن هر دو این خدمات در یک مکان باعث می‌شود تا بیماران ما به راحتی وقت ملاقات داشته باشند.

بیشتر بخوانید
با چند مدل از ارتودنسی دندان آشنا شوید

همچنین به این معنی است که دندانپزشک و ارتودنتیست فرزندان شما برای سلامت کلی دهان و دندان کودکان شما با هم همکاری می کنند. اگر برای تعیین وقت دندانپزشکی یا ارتودنسی آماده هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

برای اطمینان از اینکه هر پزشکی که انتخاب می کنید دارای اعتبار مناسب است و در واقع یک متخصص ارتودنسی است، به سایت ما مراجعه کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, تفاوت ارتودنتیست و دندانپزشک, جراحی فک اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا کودک 7 ساله من واقعاً به بریس ارتودنسی نیاز دارد؟
نوشتهٔ بعدی
معرفی بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.