تغذیه با بریس متحرک

تغذیه با بریس متحرک

تغذیه با بریس متحرک

✅اکثر بریس‌های متحرک را باید هنگام غذا خوردن در دهان نگه داشت، چون دندان‌ها در این زمان حداکثر تماس را با یکدیگر دارند. احتمالاً غذا خوردن با بریس در ابتدا قدری مشکل است، بنابراین بهتر است روزهای اول غذاهای نرمی مانند پاستا، برنج، ماست یا ماهی نرم میل کنید و پس از آن که به بریس عادت کردید، غذاهای سفت‌تر بخورید. از یاد نبرید که باید بریس را پس از هر وعده غذا یا حتی آشامیدن از دهان خارج کنید و آن را زیرآب شیر به خوبی بشویید.

✅بعضی غذاها، مانند آدامس، آب نبات سفت، سیب بریده نشده و نان سفت، در هر شکلی به بریس صدمه می‌زند و باید به طور کامل در مدت ارتودنسی از برنامه غذایی حذف شود. البته نان و سیب را می‌توان تکه تکه کرد تا احتمال آسیب دیدگی بریس کمتر شود. دندان‌ها نیز هنگام ارتودنسی در برابر حمله مواد قندی آسیب پذیرتر از مواقع عادی هستند. به همین دلیل باید مصرف تنقلات شیرین و قندی مانند آب نبات، شکلات، کیک و بیکسویت را محدود کنید. نوشابه‌های گازدار نیز تا زمان استفاده از بریس ممنوع است و آب میوه و آب طعم دار نیز به دلیل احتمال دارا بودن قند باید با احتیاط نوشیده شود. مصرف این نوشیدنی‌ها همراه با وعده غذایی اشکالی ندارد، اما بهترین و ایمن‌ترین نوشیدنی بین وعده‌های غذایی آب است.

✅اگر متخصص از شما خواسته است تا بریس را هنگام غذا خوردن دربیاورید، حتماً آن را در جعبه مخصوصی قرار دهید تا احتمال آسیب دیدن یا گم شدن آن به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید
 کشیدن دندان برای ایجاد جای کافی در فک ؟ 

@drfatemehteimoori

🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷

دکتر فاطمه و تیموری
دارای بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

🏣آدرس: اصفهان- خیابان توحید میانی- ساختمان البرز – طبقه چهارم – واحد 14
📱09376809858
☎031-36269021
کانال تلگرام👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://t.me/drfatemehteimoori

💚ما را در اینستا گرام دنبال کنید 👇🏻
https://instagram.com/_u/drfatemehteimoori

ارتودنسی, ارتودنسی ثابت, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, تغذیه با بریس متحرک, دکتر تیموری, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
مواد غذایی آسیب زننده به بریس
نوشتهٔ بعدی
تمیز کردن بریس متحرک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.