تاثیر تیرویید در ارتودنسی

تاثیر تیرویید در ارتودنسی

تیرویید در ارتودنسی غده ای ریز است که داخل بدن قرار دارد و می نواند با استفاده از هورمون هایی که تولید می کند عملکرد بدن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. می تواند تمامی کاکرد اجزای بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد و عملکر آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. دهان و دندان هم یکی از مواردی است که تیرویید می تواند باعث اختلال در آن شود. یکی از درمان های دهان و دندان است که تیرویید می تواند بر عملکرد آن تاثیر بسزایی بگذارد و باعث مشکلات زیادی شود. به همین علت ما می خواهیم در متخصص ارتودنسی اصفهان کامل این موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

تاثیر تیروئید بر درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری
متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری

 

همان طور که در قسمت بالای مقاله گفتیم تیرویید در بیمار می تواند به شدت باعث اخلال در درمان شود. یکی از هورمون های تولید شده توسط تیرویید تیروکسین نام دارد. تیروکسین با کم کردن کلسیم بدن و دندان ها می تواند باعث خورد شدن دندان ها و تغیر زاویه فک در هنگام کار متخصص ارتودنسی اصفهان شود. به همین ترتیب افرادی که تیرویید پر کار دارند دندان های شکننده تری نسبت به سایر افراد دارند همچنین تیرویید پر کار باغث تغییر زاویه فک و دندان ها می شود.

کنترل و درمان تیرویید در هنگام ارتودنسی

در قسمت بالای مقاله به شما تاثیر تیرویید بر روی دهان و دندان در هتگام ارتودنسی را گفتیم. حال در این قسمت از مقاله می خواهیم راه حل آن را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید از این مورد اطلاع نداشته باشید اما بیماری تیرویید از استرس و اضطراب به وجود می آید. پس در وهله اول برای درمان تیرویید باید از هز نوع استرس و اضطراب دوری کنید. اگر تیرویید شما از نوع کم کار باشد می توانید در هنگام ارتودنسی با قرص اپی نفرین آن را کاهش و کنترل کنید. اما در برخی از افراد تیروید آن ها از نوع پر کار است؛ در این هنگام ما به شما توصیه میکنیم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید
هدگیر ارتودنسی: آیا به بهبود دندان ها کمک می کند؟

کلام آخر

در این مقاله با شما درمان و تاثیر تیرویید بر روی ارتودنسی را با شما اشتراک گذاشتیم. برای نوبت دهی دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان  به صفحه تماس با ما مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی بزرگسالان, متخصص ارتودنسی کودکان
نوشتهٔ پیشین
5 علت حساسیت دندان ها و تمام روش های درمان و تسکین آن
نوشتهٔ بعدی
آیا ارتودنسی در بارداری امکان پذیر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.