متخصص ارتودنسی اصفهان | بهداشت ارتودنسی نامرئی

بهداشت ارتودنسی نامرئی

بهداشت ارتودنسی نامرئی

از آنجا که الاینرهای شفاف کاملاً متحرک هستند، تمیز نگه داشتن آن‌ها آسان است. بهداشت ارتودنسی نامرئی در ابتدا باید الاینرها را قبل از خوردن هرگونه غذا یا نوشیدنی، به جز آب، از دهان خارج کنید. الاینرها را بعد از خارج کردن از دهان و قبل از جاگذاری مجدد آبکشی کنید. این کار باعث تمیز ماندن و جلوگیری از بو گرفتن آن می‌شود.

الاینرها را با مسواکی نرم، حداقل روزی یک بار تمیز کنید. مسواک را به نرمی بر روی #الاینر حرکت دهید تا ذرات باقیمانده را از روی آن پاک کنید.
حداقل دو بار در روز باید دندان‌های خود را #مسواک زده و #نخدندان بکشید. اگر میتوانید در زمان ناهار نیز دندان خود را تمیز کنید، تا الاینرهای #ارتودنسینامرئی شما تمیزتر باقی بماند.
برای آنکه مانع انتقال باقیمانده‌های غذا و باکتری شوید، حتماً ظرف الاینرهای خود را نیز تمیز نگه دارید. می‌توانید این ظرف را با آب سرد بشوئید یا آن‌ها را با مسواکی نرم، تمیز کنید.

مراقبت از دندان ها و ارتودنسی نامرئی در این دوره

پس از انجام هر نوع درمان متخصص ارتودنسی به بیماران خود روش های نگهداری از ارتودنسی را آموزش می دهند. اگر از ارتودنسی نا مرئی استفاده می کنید قبل از هر چیز به یاد داشته باشید در هنگام مسواک زدن ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید، برای نگهداری از ارتودنسی یک سری ابزار لازم است که باید توسط شما تهیه شود. از جمله ی این ابزار یک مسواک نرم است، هنگام مسواک زدن نباید فشاری به دندان ها وارد کنید، سعی کنید مسواک را به آرامی روی دندان ها بکشید. در این دوره لثه ها نیز حساس تر هستند، پس سعی کنید با دقت و ملایمت بیشتری مسواک بزنید. دقت کنید که پشت دندان ها و هم چنین لثه ها به درستی تمیز شوند. حتما از فیلم های آموزشی برای یادگیری کامل طرز صحیح مسواک استفاده کنید و یا از متخصص ارتودنسی خود بخواهید به شما آموزش دهد.

بیشتر بخوانید
مزایای ایمپلنت دندان

دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان

برای مشاهده صفحه اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

عوارض عدم درمان ارتودنسی

درمان اختلالات فکی با ارتودنسی

وسیع کننده کام

ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی)

برداشتن براکت ارتودنسی

مال اکلوژن چیست؟

ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی نامرئی, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهداشت ارتودنسی نامرئی, جراحی فک اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
مال اکلوژن
نوشتهٔ بعدی
اوردنچر چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.