بهترین سن برای انجام ارتودنسی

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

بهترین زمانی که می بایست برای انجام ارتودنسی مشخص نمود کودکی است چرا که کاهش متابولیسم بدن زمان انجام ارتودنسی را افزایش می دهد. بسته به نوع مشکل دهان و فکی که کودک دارد سن ارتودنسی متغیر است. مبنای انجام کار را می توان همان زمان رویش دندان های ثابت قرار داد.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

زمان مشخصی برای انجام ارتودنسی تعریف نشده است و فرد در هر سنی می تواند به محض مواجه شدن با ناراحتی های فک و دندان به متخصص ارتودنسی مراجعه کند. یعنی حتی اگر ناهنجاری هایی در دهان و دندان  کودک زیر 8 سال مشاهده شود باید با مراجعه زودهنگام و به موقع درمان را آغاز نمود و تاخیر نکرد. اما بهترین بازه زمانی را برای انجام ارتودنسی سن 8 سالگی که کودک دندان های دائمی خود را در آورده باشد تا پیش از بلوغ باید در نظر گرفت.

البته این بدان معنا نیست که  در سنین بالاتر ارتودنسی انجام نمی گیرد یا امکانپذیر نیست بلکه تنها تفاوت آن با سنین پایین تر زمان بر بودن در آن می باشد و و کیفیت و ظرافت کار همانند ارتودنسی برای کودکان صورت می گیرد. می توان سن ارتودنسی را دسته بندی کرد و بر اساس شکل دندان ها آنها دقیق تر تخمین زد.

به عنوان مثال در صورت عقب بودن فک پایین بهتر است یک سال پیش از بلوغ جنسی برای ارتودنسی اقدامی نمود. اما در عکس این حالت یعنی جلو بودن فک پایین سن زیر 10 سال را برای هر دو جنسیت می توان در مبنا قرار داد. درمان ناردیفی دندان ها را بازه زمانی 8 الی 9 سال می توان در نظر کرفت. با روند صعودی سن، فرد با افزایش دانسیته استخوانی و کاهش متابولیسم روبرو است که همین امر باعث مدت درمان ارتودنسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید
با نام اجزای ارتودنسی بیشتر آشنا شوید؟

تخمین زمان انجام ارتودنسی

توسط دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

سن دقیقی نمی توان برای انجام ارتودنسی قرار داد و هر زمانی را می توان بهترین زمان ارتودنسی قرار داد. دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان از بهترین و بنام ترین پزشکان در این عرصه می باشند که شما را در هر سنی که دارید همراهی می کنند.


 

دکتر فاطمه تیموری

دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان و ناهنجاری های فک و دهان آماده ارائه خدمات به شماست.

جهت کسب اطلاع از آدرس و ساعات کاری مطب خانم دکتر به بخش تماس با ما سایت مراجعه کنید.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی, تخمین زمان انجام ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
طول درمان ارتودنسی
نوشتهٔ بعدی
ارتودنسی نوجوانان اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.