بریس های ارتودنسی

نکاتی برای تسکین درد بریس های ارتودنسی

نکاتی برای تسکین درد بریس های ارتودنسی

بریس های ارتودنسی

اکثر افراد در اولین باری که بریس ها را می گیرند، ناراحتی یا درد خفیف تا متوسط را تجربه خواهند کرد. آنها همچنین ممکن است پس از سفت کردن بریس احساس ناراحتی کنند، که به طور منظم در زمانی که فرد بریس دارد اتفاق می افتد.

ناراحتی یا درد باید ظرف چند روز از بین برود، اما در این بین، فرد می‌تواند برخی از این درمان‌ها را برای تسکین درد امتحان کند:

مصرف مسکن های بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن یا ایبوپروفن.
با استفاده از شستشوی آب نمک گرم شامل 1 قاشق چایخوری نمک در هر 8 اونس آب گرم.
خوردن غذاهای نرم مانند سوپ، بستنی یا ماست، زیرا نیازی به جویدن زیاد ندارند.
نوشیدن نوشیدنی های سرد یا خوردن غذاهای سرد.
یک کیسه یخ پوشیده از پارچه را روی صورت بمالید.
استفاده از بی حس کننده های موضعی روی لثه ها با انگشت یا سواب پنبه ای.
درخواست از متخصص ارتودنسی برای یک موم نرم برای جلوگیری از بریدگی بریس ها.
پرهیز از غذاهای چسبنده، آدامس ها و غذاهایی که می توانند بریس ها را گرفته یا از جای خود خارج کنند.
تمیز کردن دندان ها و بین بریس ها به درستی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی بریس های ارتودنسی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه: دندان قروچه چیست؟
بریس های ارتودنسی
بریس های ارتودنسی

چه زمانی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

در بیشتر موارد، فرد در حین بستن بریس های خود، به طور مرتب به ارتودنتیست خود برای سفت کردن مراجعه می کند. اگر براکت‌های فرد از جای خود جدا شدند، سیمی شل شد یا باندها جدا شدند، فرد باید با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرد تا یک قرار ملاقات تعیین کند.

بیشتر بخوانید
ونیر کامپوزیتی چیست؟

در زمان انتظار برای قرار ملاقات، فرد می تواند موم را روی سیم یا براکت قرار دهد تا گونه یا زبان او را بریده نکند. همچنین اگر فرد درد شدیدی دارد که ظرف چند روز یا پس از مصرف مسکن ها از بین نمی رود، باید با ارتودنتیست خود تماس بگیرد. یک متخصص ارتودنسی می‌تواند بریس‌ها را بررسی کند تا مطمئن شود که همه چیز به درستی جا می‌شود و یک بیماری زمینه‌ای دیگر باعث ایجاد درد نمی‌شود.

خلاصه بریس‌ها می‌توانند باعث ناراحتی یا درد در هنگام پوشیدن آن‌ها شوند. معمولاً افراد تنها زمانی احساس درد یا ناراحتی می کنند که ارتودنتیست ابتدا بریس ها را ببندد و بعد از سفت کردن منظم بریس ها. همچنین اگر بخشی از بریس در حال مالش یا فرورفتن به داخل دهان باشد، ممکن است احساس درد کنند.

در هر دو مورد، درد معمولاً با مسکن‌های OTC، مایعات سرد و رژیم غذایی نرم قابل کنترل است. اگر براکت ها شل شوند یا درد شدید ایجاد کنند، فرد باید به ارتودنتیست خود مراجعه کند.

آخرین خبرها آیا غذا می تواند دارو باشد؟

مزایا و معایب آلوپسی آره آتا: از هر 3 نفر 1 نفر با داروی آرتریت مجدداً مو می کند ویتامین K ممکن است برای افرادی که در معرض خطر زوال عقل هستند مفید باشد سلامت روان نوجوانان در همه گیری: داده های CDC “فریاد کمک را بازتاب می دهد” دانشمندان جلبک های دریایی قرمز را برای درمان بیماری کبد چرب کشف کردند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید
نمونه هایی از غذاها که باید هنگام داشتن بریس ارتودنسی از آنها اجتناب کنید:

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بریس های ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
دندان قروچه چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ارتودنسی چگونه می تواند کمک کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.