بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

اگر بریس های ارتودنسی دچار آسیب شدند چه باید کرد؟

اگر بریس های ارتودنسی دچار آسیب شدند چه باید کرد؟

بریس های ارتودنسی در اصفهان | بهترین متخصص ارتودنسی | بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

تصادفات کلاس بدنسازی، یک توپ فوتبال سرکش در حین تمرین، یک تکه آب نبات که جویدنی‌تر از حد انتظار بود – این اتفاق می‌افتد! هیچ مقدار آماده سازی و برنامه ریزی منو نمی تواند از حوادث روزمره ای که ممکن است بریس های کودک شما را شل یا آسیب برساند، جلوگیری کند.

خوشبختانه، بیشتر آسیب ها برای متخصص ارتودنسی یک راه حل آسان است، و چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کاهش تاثیر آن بر دهان کودک خود انجام دهید:

علائم را بشناسید: احتمالاً فرزند شما اولین کسی است که تشخیص می دهد که چیزی با بریس هایش درست نیست. علائم آسیب متداول را با آنها مرور کنید، مانند سیم های خم شده یا بیرون زده، براکت های شل یا درد غیرقابل توضیح، و در صورت نیاز آن ناحیه را به طور کامل بررسی کنید. به هر تغییر یا نگرانی که می بینید توجه کنید.
با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید: سعی نکنید باندها را جایگزین کنید یا براکت ها را دوباره بچسبانید. هر چه زودتر برای تعمیر بریس‌های کودکتان وقت بگذارید، زودتر به مسیری برای لبخندی سالم برمی‌گردند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی  و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

قطعات شل را جمع آوری کنید: قطعات شل مانند براکت های جدا شده را جمع آوری کنید و آنها را در یک کیسه قابل مهر و موم نگه دارید تا به ملاقات ارتودنتیست بروید. در برخی موارد، آنها ممکن است بتوانند آن قطعات را به جای سفارش و نصب قطعات جدید، ضدعفونی، تعمیر و استفاده مجدد کنند.

بیشتر بخوانید
ناهنجاری های فک چیست؟
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

سیم‌های تیز را جابه‌جا کنید: سیم‌های تیز می‌توانند لثه‌ها و گونه‌ها را تحریک کنند و باعث خراش یا خراش جزئی شوند. در صورت لزوم، از موچین برای چرخاندن یا خم شدن آرام سیم ها از بافت حساس استفاده کنید. ممکن است مجبور شوید از یک ناخن گیر یا انبردست کوچک برای بریدن انتهای آن استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که کودک شما باقیمانده آن را نمی بلعد. این معمولاً تحت هدایت متخصص ارتودنسی است و نباید بدون آموزش قبلی انجام شود.

از موم دندانی استفاده کنید: از موم دندان برای سیم‌ها و براکت‌های ناخوشایند یا جابجایی استفاده کنید تا زمانی که بتوانید برای راه‌حل دائمی‌تر به ارتودنتیست خود مراجعه کنید.

روی محافظ دهانی سرمایه‌گذاری کنید: روی محافظ دهانی سرمایه‌گذاری کنید که کودکتان در طول تمرین ورزشی یا کلاس بدنسازی یا اگر در شب دندان‌هایش را به هم می‌ساید از آن استفاده کند. اطمینان حاصل کنید که محافظ دهان برای استفاده با بریس ایمن است و اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از دندانپزشک یا ارتودنتیست خود بخواهید که توصیه کند.

هر گونه زخم را تمیز کنید: اگر سیم یا براکت باعث بریدگی، پارگی یا تاول شده است، حتما زخم را چندین بار در روز تمیز کنید. برای از بین بردن باکتری ها از کرم ضد عفونی کننده استفاده کنید یا آبکشی کنید و مقداری آب نمک گرم را مخلوط کنید تا کودک در صورت احساس درد غرغره کند.

بازگشت به غذاهای نرم: اگر بریس های کودک آسیب دیده است، به رژیم غذایی غذاهای نرم قبلی بازگردید. منتظر بمانید تا غذاهای معمولی را مجدداً معرفی کنید تا زمانی که متخصص ارتودنسی خود را ببینید و تعمیرات کامل شود. بریس های ارتودنسی در اصفهان

بیشتر بخوانید
انواع بریس های ارتودنسی در مطب بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

برای اطمینان از اینکه هر پزشکی که انتخاب می کنید دارای اعتبار مناسب است و در واقع یک متخصص ارتودنسی است، به سایت ما مراجعه کنید.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بریس های ارتودنسی در اصفهان, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, جراحی فک اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
نمونه هایی از غذاها که باید هنگام داشتن بریس ارتودنسی از آنها اجتناب کنید:
نوشتهٔ بعدی
کودک شما در چه سنی باید بریس های ارتودنسی را بگیرد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.