بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

دندان های من اکثرا صاف هستند! چرا به بریس روی دندان های بالا و پایین نیاز دارم؟

دندان های من اکثرا صاف هستند! چرا به بریس روی دندان های بالا و پایین نیاز دارم؟

بریس روی دندان ها

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

تصور غلط رایج بسیاری از افراد در مورد بریس ها و درمان ارتودنسی این است که فقط در صورت داشتن دندان های کج یا نوعی مال اکلوژن مورد نیاز است. حتی اگر دندان‌های شما عمدتاً در بالا یا پایین صاف هستند، دلایل خاصی می‌تواند وجود داشته باشد که ارتودنتیست شما نصب بریس‌ها را روی دندان‌های بالا و پایین توصیه می‌کند.

متخصص ارتودنسی بریس دندان های کج را توصیه می کند؟

مال اکلوژن و چرا همیشه یک وضعیت بدیهی نیست
مال اکلوژن اصطلاح پزشکی است که متخصصان ارتودنسی برای توصیف انواع مختلف شرایط مربوط به دندان ها و لبخند شما استفاده می کنند. متداول ترین نوع، البته، دندان های کج است، که برای صاف شدن و تراز شدن مجدد برای لبخندی زیبا، نیاز به بریس دارند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

با این حال، انواع دیگری از مال اکلوژن وجود دارد که می‌تواند نیاز به استفاده از بریس برای اصلاح مشکلاتی داشته باشد که همیشه آنقدرها قابل توجه نیستند. برخی از بیماران دندان‌های تقریباً صافی دارند، اما ممکن است یکی از این بیماری‌های دیگر را داشته باشند، به شرح زیر:

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

ازدحام دندان ها

یکی از انواع مال اکلوژن که ممکن است تجربه کنید، شلوغی بیش از حد دندان است. اینجاست که استخوان فک به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند تمام دندان های شما را در خود جای دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک استخوان فک بالا یا پایین کوچک دارید و دندان عقل بیرون می‌آید و شروع به رشد می‌کند، می‌تواند روی دندان‌های دیگر، عمدتاً صاف، فشار بیاورد.

بیشتر بخوانید
لمینت دندان چیست؟

برای دندان های شلوغ، بخشی از درمان ارتودنسی شما ممکن است نیاز به کشیدن و برداشتن برخی از دندان های آسیاب داشته باشد تا از فاصله کافی برای بقیه دندان ها اطمینان حاصل شود. بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان  –  پس از عمل کشیدن، می‌توان بریس‌هایی را برای کمک به تراز کردن مجدد دندان‌هایی که شروع به جابجایی کرده‌اند، دریافت کرد.

شکاف بین دندان ها

اگر شکاف بزرگی بین دندان‌ها و مشکلات فاصله وجود داشته باشد، این می‌تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش دهد. تمیز نگه داشتن شکاف های بزرگتر بین دندان ها در حین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند سخت تر باشد. نصب بریس ها شکاف ها را بسته و آنها را باریک تر می کند و این خطرات را کاهش می دهد.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

کراس بایت

کراس بایت نوع دیگری از مال اکلوژن است. این جایی است که دندان‌های جلو کاملاً صاف به نظر می‌رسند، اگرچه دندان‌های آسیاب پشتی به درستی تراز نشده‌اند. استخوان فک نیز ممکن است کمی ناهماهنگ باشد. اصلاح کراس بایت معمولاً مستلزم نصب بریس بر روی دندان های بالا و پایین است.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری اصفهان

آندربایت

اگر آندربایت دارید، جایی که استخوان فک پایین و دندان‌ها در مقابل دندان‌های بالا قرار می‌گیرند، می‌توانید به بریس‌هایی روی دندان‌های بالا و پایین خود نیاز داشته باشید. این نوع مال اکلوژن نیاز به جابجایی تراز استخوان فک دارد. حتی اگر اکثراً دندان‌های صافی دارید، حرکت دادن استخوان فک برای اصلاح آندربایت به براکت‌هایی روی هر دو دندان بالا و پایین نیاز دارد.

بیشتر بخوانید
مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

اوربایت

روش دیگر، شما می توانید اوربایت داشته باشید، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان  – جایی که دندان های بالایی و استخوان فک بالایی به سمت بیرون بیرون زده اند. هنگامی که گاز می گیرید، دندان های بالایی شما در مقابل دندان های پایین قرار می گیرند. برخی از بیماران نیز در صورت ابتلا به اوربایت به دلیل مسائل دیگر، مانند دندان قروچه یا فشردن بیش از حد فک، با مشکل درد فک مواجه خواهند شد.

برای اصلاح اوربایت و شرایط مربوط به آن، درمان شامل تنظیم مجدد و جابجایی استخوان فک است – بنابراین، ارتودنتیست شما به شدت توصیه می‌کند که بریس‌ها را روی دندان‌های بالا و پایین نصب کنید.

با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید.

 

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بریس روی دندان ها, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, خانم دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا دندان های صاف تر می تواند به پیشگیری از بیماری لثه کمک کند؟
نوشتهٔ بعدی
چرا فقط بریس های بالا یا پایین را می خواهید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.