متخصص ارتودنسی اصفهان | برداشتن براکت ارتودنسی

برداشتن براکت ارتودنسی

برداشتن براکت ارتودنسی چگونه است؟

برای برداشتن براکت ارتودنسی ابتدا کش یا الاستیک‌های کوچک که در اطراف هر براکت نصب شده تا سیم (آرچ وایر) را در جای خود نگه دارد، باید خارج شود. ارتودنتیست با استفاده از ابزار کوچک دندانپزشکی که قلابی در سر آن قرار دارد، با دقت هر بند را خارج می‌کند.

 در آوردن سیم

پس از این که کش یا بند الاستیک خارج شد، ارتودنتیست می‌تواند سیم‌ها را خارج کند. سیم که بالای براکت‌ها قرار دارد و مکانیسم اصلی صاف و مرتب کردن دندان‌ها را به عهده دارد، با استفاده از سیم چین کوچکی با ملایمت از شیار بالای هر براکت و بندی که ممکن است به عنوان لنگرگاه به دندان‌های آسیاب در عقب دهان متصل شده باشد، جدا می‌شود.

 در آوردن براکت و بند دندان آسیا

براکت‌ها به سطح دندان با چسب، متصل شده‌اند و طوری طراحی شده اند که در صورت وارد آمدن مقدار مشخصی فشار شل شوند. ارتودنتیست با استفاده از سیم چین مخصوصی هر براکت را فشار داده و خارج می‌کند.

 پولیش و تمیز کردن دندان

ارتودنتیست با استفاده از ابزار مخصوص دستی با سرعت بالا چسب باقی مانده روی سطح هر دندان را پاک کرده و سطح دندان را پولیش میکند. این کار مشابه تمیز کاری و پولیش دندان در یک معاینه دندانپزشکی استاندارد است. اگر چه به مینای دندان آسیبی وارد نشده اما ممکن است تا زمانی که دندانتان به شرایط جدید نبودن براکت عادت کند، موقتا دچار حساسیت مختصری شود.

ارتودنتیست پس از خارج کردن براکت‌ها، درباره نیاز به تداوم مراقبت ارتودنسی به شکل ریتینر (نگهدارنده) موقتی و یا دائمی با شما صحبت می‌کند تا وضعیت جدید دندان‌ها و زحمت این چند ماهتان حفظ شود.

بیشتر بخوانید
ونیر کامپوزیتی چیست؟

دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان

برای مشاهده صفحه اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

انواع دستگاه های ارتودنسی

ارتودنسی رنگی

عوارض عدم درمان ارتودنسی

بوی بد دهان و ارتودنسی

درمان اختلالات فکی با ارتودنسی

وسیع کننده کام

ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی)

ارتودنسی اصفهان, برداشتن براکت ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی کودکان, بهترین متخصص جراحی فک اصفهان, جراحی فک اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ پیشین
ارتودنسی کاموفلاژ (جبرانی)
نوشتهٔ بعدی
مال اکلوژن

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.