اسپیسرهای ارتودنسی

اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟

اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

استفاده از بریس یک روش معمول برای صاف کردن دندان های کج و تراز کردن صحیح نیش شما است. قبل از استفاده از بریس ، دندان های شما باید برای آنها آماده باشند. یکی از راه هایی که متخصص ارتودنسی ممکن است دهان شما را برای همه سخت افزارهای بریس آماده کند. قرار دادن فاصله بین برخی از دندان های شما است.

اگر به اسپیسر احتیاج دارید ، آنها را برای مدت طولانی نخواهید داشت. اما باید هنگام پوشیدن آنها از آنها مراقبت کنید. دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

آیا همه قبل از بریس نیاز به اسپیسر دارند؟

اکثر افرادی که از بریس های سنتی استفاده می کنند. نیاز به جدا کننده دارند که به آنها جدا کننده ارتودنسی نیز گفته می شود.

بریس های سنتی شامل براکت هایی است که به سطح دندان های شما متصل شده و با سیم متصل می شوند. سیمها به نوارهای فلزی متصل شده اند ، که شبیه حلقه ها هستند. در اطراف برخی از دندانهای پشتی شما. آن دندانهای پشتی اغلب به هم نزدیک می شوند.

هدف اسپیسرها ایجاد فاصله کمی بین برخی دندان ها ، معمولاً دندان های آسیاب ، به طوری که متخصص ارتودنسی شما می تواند نوارهای فلزی را در اطراف آن دندان ها نصب کند.

 

اسپیسرهای ارتودنسی | متخصص ارتودنسی اصفهان
اسپیسرهای ارتودنسی

 

اسپیسرها می توانند از مواد متفاوتی تشکیل شوند. رایج ترین انواع اسپیسرها عبارتند از:

جداکننده های لاستیکی.

اینها اساساً نوارهای لاستیکی کوچکی هستند که بین دندان های آسیاب قرار داده می شوند تا کمی بیشتر بین آنها ایجاد شود.

اسپیسرهای فلزی.

اینها ممکن است شبیه حلقه های فلزی کوچک باشند.


پیشنهاد مطالعه:  علت کج شدن دندان کودکان چیست؟

 

اسپیسرها اولین جزء داشتن بریس ها هستند ، بنابراین هزینه بریس های شما نیز شامل آن می شود. بر اساس نتایج نظرسنجی انجمن دندانپزشکی آمریکا ، هزینه درمان جامع با بریس از حدود 5000 دلار تا حدود 7000 دلار متغیر است.

بیشتر بخوانید
آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می کند؟

گزینه های مختلفی برای پرداخت در دسترس است. اگر بیمه دندانپزشکی دارید ، بررسی کنید که آیا درمان ارتودنسی را پوشش می دهد یا خیر و اگر چنین است ، چقدر از کل هزینه ممکن است بر عهده شما باشد.

همچنین ممکن است بتوانید از وجوه حساب انعطاف پذیر هزینه یا حساب پس انداز سلامتی استفاده کنید. بسیاری از متخصصان ارتودنسی همچنین برنامه های پرداختی را برای کمک به تقسیم هزینه ارائه می دهند.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

نحوه قرار دادن اسپیسرها

اگر به اسپیسر نیاز دارید ، حدود یک هفته قبل از تهیه بریس آنها را دریافت می کنید.

برای وارد کردن فاصله دهنده های لاستیکی ، متخصص ارتودنسی از یک ابزار کوچک یا نخ دندان استفاده می کند تا ابتدا هر فاصله دهنده را بیرون بکشد. سپس ، پس از باز شدن کامل ، آنها هر فاصله دهنده را در بین دندان های آسیاب شما تکان می دهند.

در حین انجام این عمل ، هنگامی که فاصله دهنده به سمت خط لثه شما پایین می آید ، ممکن است کمی احساس فشار کنید.

 

اسپیسرهای ارتودنسی | متخصص ارتودنسی اصفهان
اسپیسرهای ارتودنسی

 

نحوه حذف جدا کننده ها

حذف اسپیسرها یک فرایند نسبتاً ساده است که نباید زیاد طول بکشد. متخصص ارتودنسی شما اساساً آنها را با یک ابزار کوچک از جای خود بیرون می آورد. اگر اسپیسرها کار خود را برای ایجاد فضا انجام داده اند ، باید به راحتی بیرون بیایند.

آیا فاصله گیرها بیشتر از بریس ها آسیب می بینند؟

درد برای همه متفاوت است. یک نفر ممکن است فاصله دهنده ها را بسیار دردناک در نظر بگیرد ، در حالی که شخص دیگری ممکن است احساس کند که آنها فقط تحریک کننده هستند.

اما درد یک شکایت رایج در بین افرادی است که از بریس استفاده می کنند و کسانی که قبل از قرار دادن بریس فاصله گیر دریافت می کنند. خبر خوب این است که این درد به مرور زمان از بین می رود.

بیشتر بخوانید
برای ترمیم دندان ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

تحقیقات نشان می دهد که به سرعت بهبود می یابد. یک مطالعه در سال 2015 بر 62 نوجوان ، منبع دردی را که با فاصله گیر احساس می کردند ، بررسی کرد. این مطالعه گزارش داد که 2 روز اول پس از گرفتن فاصله دار بدترین حالت از نظر درد بود.

با این حال ، ممکن است به جایی نرسید که فراموش کنید فاصله بین دهان شما وجود دارد. ممکن است هنوز این احساس را داشته باشید که چیزی بین دندان های پشت شما گیر کرده است.

در صورت احساس درد ، متخصص ارتودنسی ممکن است به شما توصیه کند که برای تسکین درد از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) استفاده کنید.

همچنین می توانید سه تا چهار بار در روز با یک مخلوط آب نمک گرم (1 قاشق چایخوری نمک تا 8 اونس آب) آبکشی کنید تا ناراحتی را از بین ببرید.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

با فاصله دهنده ها چه بخوریم

متخصصان ارتودنسی معمولاً از افرادی که بریس دارند تقاضا می کنند که از غذاهای خاص خودداری کنند. اینها معمولاً غذاهای سخت یا چسبناک هستند ، مانند:

آب نبات مانند تافی ، کارامل و خرس های چرب
آدامس
غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد ، مانند استیک
وقتی در دهان خود اسپیسر دارید ، از خوردن همین غذاها خودداری کنید. به عنوان تمرین برای داشتن بریس به آن نگاه کنید.

 

اسپیسرهای ارتودنسی | متخصص ارتودنسی اصفهان
متخصص ارتودنسی اصفهان

 

نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با اسپیسر

اگر در فکر این هستید که چگونه دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید در حالی که این فاصله ها را در دهان خود دارید ، پاسخ کوتاه بسیار دقیق است.

ابتدا دهان خود را با آب بشویید. در مرحله بعد ، تمام سطوح دندان های خود را با مسواک به آرامی مسواک زده و مراقبت ویژه ای از آن دندان های عقب انجام دهید. دوباره با آب بشویید.

بیشتر بخوانید
آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

در نهایت ، می توانید با یک احتیاط دندان های خود را نخ دندان بکشید: سعی نکنید مناطقی را که فاصله گیرها در آن قرار دارند ، نخ دندان بکشید. ممکن است یکی را به طور تصادفی از محل خود بیرون کنید.

اقدامات احتیاطی دیگر

مهمترین کارهایی که می توانید در حین داشتن اسپیسر انجام دهید این است که مراقب آنچه می خورید باشید و هنگام مراقبت از دندان های خود مراقب باشید. همچنین ، برای جلوگیری از جابجایی تصادفی یکی از آنها را انتخاب یا بکشید. دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

در صورت افتادن فاصله بین بریس ها چه باید کرد؟

فاصله ها یا جدا کننده ها را به مدت طولانی در دهان خود نخواهید داشت. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رفت ، احتمالاً آنها را برای یک یا دو هفته قبل از اینکه ارتودنتیست آنها را برداشته و نوارهای فلزی را در اطراف دندانهای پشت شما قرار دهد ، داشته باشید.

فاصله بین شما ممکن است قبل از بازگشت برای قرار بعدی شما بیفتد. اگر این اتفاق افتاد ، فوراً به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد مجموعه دیگری نصب کنید ، یا متخصص ارتودنسی ممکن است تصمیم بگیرد که فضای کافی بین دندان های خود دارید.

اسپیسرها اولین قدم در راه دستیابی به دندانهای صاف تر و یکنواخت تر هستند. شما آنها را برای مدت طولانی نخواهید داشت زیرا آنها برای آماده سازی دندان های عقب شما برای نوارهایی که به زودی در آنجا قرار می گیرند ، آماده شده اند.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

اگر سوالی دارید برای راهنمایی بیشتر تیم حرفه ای ما در خدمت شما هستند لطفا تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟, انواع ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, در صورت افتادن فاصله بین بریس ها چه باید کرد؟, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
ارتودنسی نامرئی چیست و مزایای آن چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
نشانه هایی که ممکن است به جراحی فک اصلاح کننده نیاز داشته باشید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.