بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

ارتودنسی چیست؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | drteimoori.com

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

ارتودنسی یک شاخه متخصص دندانپزشکی است. اصطلاح “ارتودنسی” را می توان به دو کلمه یونانی تقسیم کرد – “orthos” به معنی مستقیم یا صحیح و “dontics” به معنی دندان. بنابراین ارتودنسی عمل صاف کردن دندانهای نامرتب یا بد دهی را توصیف می کند. دندانپزشکان متخصص در ارتودنسی می توانند به مدیریت موقعیت غیر طبیعی دندان ها ، فک و صورت کمک کنند. بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و متخصص ارتودنسی اصفهان خانم دکتر فاطمه تیموری میباشند. و میتوانید به نظرات مشتریان ایشان مراجعه کنید. drteimoori.com

فواید ارتودنسی

ارتودنسی مزایای بیشتری نسبت به بهبود ظاهر لوازم آرایشی دارد. مزایای انتخاب صاف کردن دندان ها شامل موارد زیر است:

  • بهبود عزت نفس
    عملکرد بهتر دندان ها از جمله جویدن بهتر و تلفظ و گفتار واضح تر
    کاهش خطر پوسیدگی دندان به دلیل جمع آوری ذرات غذا در بین دندان ها
    کاهش خطر صدمه به لثه و ضربه به دلیل استفاده بیش از حد و مال اکلوژن
    اهداف درمان ارتودنسی
    اصلاح تصحیح لوازم آرایشی و بهبود ظاهر
    تهیه نیش عملکردی سالم
    جلوگیری از بیماری های دندان ها
  • بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و متخصص ارتودنسی اصفهان خانم دکتر فاطمه تیموری میباشند. و میتوانید به نظرات مشتریان ایشان مراجعه کنید. drteimoori.com
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

برخی از بدشکلی های دندانی که ممکن است توسط ارتودنسی اصلاح شود شامل موارد زیر است:

شلوغی دندان ها – شلوغی دندان ها یا هم ترازی نامناسب دندان ها که ممکن است برای دهان خیلی بزرگ باشد. این منجر به نیش ضعیف و همچنین ظاهر ناخوشایند می شود. شایع ترین دندان ها برای جمع شدن ، دندان های بالا دندان نیش است.

بیشتر بخوانید
پرتکرارترین سوالات ارتودنسی نامرئی

اپن بایت – این حالت زمانی اتفاق می افتد که انتهای پایین دندان های جلوی بالایی با انتهای بالای دندان های جلویی پایین تماس نداشته باشد. این منجر به جویدن ناکافی می شود.
Deep over bite – این حالت وقتی دندانهای جلویی بالا و پایین تراز نشده و پایین دندان قرار دارد را توصیف می کند

Deite over bite – این حالت وقتی دندانهای جلویی بالا و پایین تراز نشده و دندانهای پایین تمایل دارند سقف دهان را لمس کنند ، گاهی اوقات به لثه و کام آسیب می رساند. این ممکن است منجر به آسیب لثه ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان و ساییدگی دندان شود.
کراس بایت – این زمانی اتفاق می افتد که انتهای دندان ها به هم نرسد. منجر به ظاهر نامناسب ، جویدن ناکافی و دندانهایی می شود که به راحتی قابل فرسایش هستند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و متخصص ارتودنسی اصفهان خانم دکتر فاطمه تیموری میباشند. و میتوانید به نظرات مشتریان ایشان مراجعه کنید. drteimoori.com

افزایش بیش از حد – این زمان بیرون آمدن دندان های بالایی را توصیف می کند و ممکن است در اثر مکیدن انگشت شست یا انگشت ایجاد شود. این امر همچنین ممکن است به دلیل رشد ناهموار استخوان فک باشد.

وورجت معکوس – فک پایین از آن فک بالا بیرون می زند. گذشته از زیبایی ظاهری نامناسب ، می تواند منجر به فرسودگی دندان شود.

فاصله گذاری – فاصله غیرطبیعی بین دندانها ممکن است در نتیجه دندانهای کم رشد ، کوچکتر یا از دست رفته باشد.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی برای بیماران مبتلا به لوسمی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

روش های اتخاذ شده توسط متخصصان ارتودنسی

دندان ها را می توان در بزرگسالان ، بزرگسالان یا کودکان با استفاده از بریس هایی که ممکن است ثابت یا قابل جابجایی باشد ، صاف کرد. این موارد ممکن است تنظیم شده و در عین حال که امکان رشد و نمو را دارد ، دندان ها را صاف کند.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و متخصص ارتودنسی اصفهان خانم دکتر فاطمه تیموری میباشند. و میتوانید به نظرات مشتریان ایشان مراجعه کنید. drteimoori.com

خطرات درمان ارتودنسی

یکی از مهمترین خطرات قابل توجه در ارتودنسی عدم دستیابی به نتیجه مطلوب از درمان است. با این حال ، در بیشتر موارد ، مزایای درمان بیشتر از خطرات و معایب احتمالی آن است. برخی از خطرات عبارتند از:

پوسیدگی زودرس دندان – این ممکن است در صورت تمیز نشدن نواحی اطراف بریس ها و جمع شدن پلاک در اطراف یک بریس ثابت ایجاد کننده پوسیدگی (خصوصاً اگر رژیم غذایی سرشار از قند باشد) باشد.

تحلیل ریشه یا حل شدن ریشه دندان ها – حرکت و اتصال دندان ها با بریس ها ممکن است منجر به این عارضه شود.

از دست دادن حمایت از لثه – این امر همچنین به دلیل استفاده از بریس در برخی از افراد ایجاد می شود. بریس و درمان ارتودنسی ممکن است باعث ایجاد یا تشدید التهاب لثه شود و خطر بیماری لثه را افزایش دهد.

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و متخصص ارتودنسی اصفهان خانم دکتر فاطمه تیموری میباشند. و میتوانید به نظرات مشتریان ایشان مراجعه کنید. drteimoori.com

drteimori.com, ارتودنسی چیست؟, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, خطرات درمان ارتودنسی, روش های اتخاذ شده توسط متخصصان ارتودنسی, هزینه ارتودنسی چقدر میشود؟
نوشتهٔ پیشین
6 دلیل مهم برای جایگزینی دندانهای از دست رفته با ارتودنسی کردن چیست؟
نوشتهٔ بعدی
کاشت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.