ارتودنسی نامرئی | متخصص ارتودنسی اصفهان

ارتودنسی نامرئی چیست و مزایای آن چگونه است؟

ارتودنسی نامرئی چیست و مزایای آن چگونه است؟

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

ارتودنسی نامرئی نسل جدیدی از وسایل ارتودنسی است که در زمینه درمان های ارتودنسی برای رفع نیازهای جدید بیماران ظهور کرده است. اکثر بزرگسالان و حتی کودکان دیگر دوست ندارند بریس های آنها هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن قابل مشاهده باشد. بنابراین ، این گروه از بیماران عمدتا درخواست استفاده از ارتودنسی نامرئی در درمان خود را دارند. مزایای ارتودنسی نامرئی فقط به ظاهر آنها محدود نمی شود. مزایای ارتودنسی نامرئی در ادامه مورد بحث قرار می گیرد.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

مزیت دستگاه های ارتودنسی نامرئی سفارشی

قالبهای مورد استفاده در این روش کاملاً سفارشی هستند و متناسب با دندان و فک بیمار ساخته می شوند. به همین دلیل است که این بریس ها کاملاً راحت هستند و هنگام جویدن یا صحبت کردن هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.

 

ارتودنسی نامرئی | متخصص ارتودنسی اصفهان
ارتودنسی نامرئی

 

نامرئی بودن

اولین و مهمترین مزیت ارتودنسی نامرئی نامرئی بودن آنها است. با توجه به اینکه این بریس ها در دهان دیده نمی شوند ، از نظر ظاهری مناسب ترند. ارتودنسی نامرئی ممکن است بر روی دندان هایی با پلاک های متحرک شفاف یا ارتودنسی ثابت با همان رنگ دندان نصب شود.

قابلیت جابجایی ، مزیت ترازهای روشن

قابلیت جابجایی ارتودنسی های نامرئی با خطوط واضح یکی دیگر از مزایای آنها است به طوری که هنگام مسواک زدن ، غذا خوردن و یا انجام هر کار دیگری که نیاز به برطرف شدن خطوط دارد ، می توانید آنها را به راحتی حذف کنید. ممکن است بیمار بخواهد بدون بریس ارتودنسی به جلسه مهمی برود.

در این موارد ، بیمار به راحتی ارتودنسی شفاف متحرک خود را برداشته و پلاک های ارتودنسی متحرک خود را بدون نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی نصب می کند. علاوه بر این ، کودکان می توانند هنگام بازی با توپ یا انجام هرگونه فعالیت دیگر ، ارتودنسی شفاف و متحرک خود را بردارند ، زیرا خطر ضربه به دهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید
علل به وجود آورنده مشکلات ارتودنسی

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

نصب آسان و استفاده از ارتودنسی نامرئی

برخلاف ارتودنسی ثابت ، بیمار نیازی به مراجعه مکرر به ارتودنتیست در این روش ندارد. هرگونه تغییر در ارتودنسی ثابت مستلزم مراجعه به متخصص ارتودنسی است. در همین حال ، بریس های ارتودنسی شفاف قابل جابجایی به راحتی توسط بیمار قابل جابجایی و تغییر است. بر اساس مطالعات ارتودنتیست ها ، یکی دیگر از مشکلات ارتودنسی که با ارتودنسی نامرئی برطرف شده این است که بریس های فلزی ممکن است مخاط دهان را تحریک کرده و به آن آسیب وارد کرده و لثه ها و قسمت داخلی دهان را خراش دهند.

در همین حال ، هیچ سیم و بریس در بریس های نامرئی وجود ندارد. و پلاک متحرک نصب شده در داخل دهان به اندازه ای نرم است که به دندان ها ، لثه ها و به طور کلی بافت های داخل دهان آسیبی نرساند.

نیاز کمتر به مراقبت ، یکی دیگر از مزایای ارتودنسی نامرئی متحرک است

استفاده از ارتودنسی متحرک و نامرئی نیازی به مراقبت پیچیده و دشواری ندارد. با این حال ، لازم به ذکر است که قالب ها ممکن است به مرور تغییر رنگ داده و کدر شوند. در این صورت می توانید با مسواک زدن چندین بار مشکل را حل کنید. البته مسواک هایی که مخصوص مسواک زدن ارتودنسی نامرئی ساخته شده اند باید برای این منظور استفاده شوند.

تمیز کردن دندان ها و حفظ سلامت دهان و دندان در دوران ارتودنسی از جمله عواملی است. که متخصص دندانپزشکی همیشه بر آن تأکید می کند. تمیز کردن ارتودنسی سنتی بسیار دشوار و زمان بر است. به ویژه بعد از هر وعده غذایی. اما بیمارانی که از ارتودنسی نامرئی استفاده می کنند. می توانند به راحتی ارتودنسی را قبل از مسواک زدن از دهان خود خارج کرده و بعد از آن دوباره نصب کنند. این باعث می شود که دندان ها کمتر مستعد ضعف و پوسیدگی باشند.

بیشتر بخوانید
روش‌های ارتودنسی پیشگیری

بیمارانی که از ارتودنسی سنتی استفاده می کنند باید از رژیم غذایی خاصی برای جلوگیری از آسیب به بریس خود پیروی کنند. که شامل بسیاری از محدودیت های غذایی و حتی منجر به کاهش وزن در طول درمان می شود. بنابراین ، ارتودنسی نامرئی آزادی بیشتری را در این زمینه به بیماران می دهد زیرا می توان آن را حذف کرد و نیازی به رعایت رژیم های خسته کننده نیست.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند. و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.


پیشنهاد مطالعه: 6 دلیل مهم برای جایگزینی دندانهای از دست رفته با ارتودنسی کردن چیست؟

معاینات کمتر

مزیت دیگر ارتودنسی متحرک و نامرئی ، مراجعه کمتر به متخصص ارتودنسی است. نیازی به مراجعه مکرر به متخصص ارتودنسی برای تنظیم قالب ها نیست. که می تواند هزینه ها را کاهش داده و زمان کمتری را مصرف کند. که هر دو را می توان از مزایای ارتودنسی نامرئی دانست.

 

ارتودنسی نامرئی | متخصص ارتودنسی اصفهان
ارتودنسی نامرئی

 

1-چه کسانی نمی توانند از مزایای ارتودنسی نامرئی بهره مند شوند؟

بیمارانی که دچار تغییر شکل شدید فک ، مشکلات بین فک بالا یا اختلال پیچیده دندانی هستند. نمی توانند از مزایای ارتودنسی نامرئی با پلاک های متحرک برای تراز کردن دندان های خود بهره مند شوند. با این حال ، هیچ محدودیتی برای استفاده از ارتودنسی نامرئی با پلاک های سرامیکی ثابت وجود ندارد. و همه بیماران می توانند از این روش برای صاف کردن دندان های خود استفاده کنند.

2-بهترین سن برای استفاده از مزایای ارتودنسی نامرئی در چه سنی است؟

بهترین سن برای بهره مندی از همه مزایای ارتودنسی نامرئی ، قبل از شروع بلوغ است ، زیرا دهان و فک ها در این دوره هنوز در حال رشد هستند و بسیار انعطاف پذیر هستند که با استفاده از ارتودنسی نامرئی در مقایسه با هر سنی به نتایج بهتر و سریع تری منجر می شود.

بیشتر بخوانید
آیا برای جراحی فک اصلاحی محدودیت سنی وجود دارد؟

3-آیا رعایت بهداشت دهان و دندان مزایای ارتودنسی نامرئی را افزایش می دهد؟

تأثیر بهداشت دهان و دندان بر مزایای ارتودنسی نامرئی را نمی توان نادیده گرفت. حفظ سلامت دهان و دندان منجر به حفظ سلامت دندان ها می شود و بیمار تا پایان درمان ارتودنسی دندان های سالم و صاف خواهد داشت.

4-آیا مزایای ارتودنسی نامرئی استفاده از آنها را توجیه می کند؟

این واقعیت که ارتودنسی نامرئی دارای مزایایی است که هر کسی را مجاب به استفاده از آن می کند. به این معنا نیست که می توان از آن برای انواع ناهنجاری ها استفاده کرد. دلیل این امر این است که با وجود مزایای این روش ، معایبی نیز دارد که می تواند منجر به محدودیت در درمان ارتودنسی شود.

5-آیا تعداد کمتری از ارتودنتیست ها در طول دوره درمان با مشخص کننده. خطوط نامرئی به عنوان یک مزیت محسوب می شوند؟

مراجعه کمتر به مطب ارتودنسی یکی دیگر از مزایای ارتودنسی نامرئی با تنظیم کننده های مشخص است. با این حال ، برخی از بیماران تصور می کنند که این امر باعث ایجاد مشکل در روند درمان ارتودنسی می شود. در همین حال ، علم و تجربه ثابت کرده است که این نوع ارتودنسی نیازی به مراجعه مکرر به مطب ارتودنتیست ندارد. و بیمار با توجه به قابل جدا شدن قالب ها از هیچ مشکلی رنج نمی برد.

دکتر فاطمه تیموری، متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که دارای تخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران می باشند. و همچنین متخصص جراحی فک و صورت نیز می باشند.

اگر سوالی دارید برای راهنمایی بیشتر تیم حرفه ای ما در خدمت شما هستند لطفا تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی نامرئی, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان
نوشتهٔ پیشین
علائم ناهنجاری های جمجمه و صورت چیست؟
نوشتهٔ بعدی
اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.