بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسیت در اصفهان

آیا ارتودنسی دندان درد دارد؟

آیا ارتودنسی دندان درد دارد؟

ارتودنسی دندان

ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی نوعی درمان دندان پزشکی است که دندان ها را صاف و مرتب می‌کند و مشکلات بایت یعنی نامناسب بودن سطح تماس دندانهای بالا و پایین با یکدیگر را اصلاح می نماید.

در درمان ارتودنسی دندان از وسیله ارتودنسی که معمولاً در داخل دهان قرار می گیرد استفاده می شود تا دندان ها یا فکها در موقعیت مورد نظر قرار بگیرند. یکی از رایج ترین وسیله های ارتودنسی که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم براکت یا همان سیم گرفتن دندان ها است که در آن به هر دندان قطعه فلزی کوچکی چسبانده می شود و یک سیم فلزی به آن ها وصل می شود و به اصطلاح دندان‌ها سیم کشی می شوند. اما این براکت که به آن براکت فلزی می‌گوییم تنها یکی از انواع گوناگون وسیله های ارتودنسی است

شاید متوجه این نکته شده باشید که با وجود تراکم و روی افتادگی دندان ها، امکان رعایت بهداشت و مسواک زدن صحیح دندان ها وجود ندارد. در مواردی که برخی دندان ها به جلو و برخی به عقب تمایل پیدا کرده اند، فشار ناشی از جویدن غذا بیشتر روی یک طرف دندان ها وارد می شود و به مرور زمان، کج شدن آن را تشدید می کند. شما هرگز نباید نسبت به این مشکلات بی اهمیت باشید.

بهترین ارتودنسیت در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان
بهترین ارتودنسیت در اصفهان | دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

ارتودنسی تنها برای زیبایی ظاهر دندان ها و رفع بدفرمی آنها استفاده نمی شود، بلکه دلایلی وجود دارد که با دانستن آنها، انگیزه شما برای اصلاح کجی دندان ها بسیار بیشتر می شود. هر لحظه که اصلاح کجی و ناهنجاری دندان ها را به تاخیر می اندازید، امکان وقوع مشکلات و بیماری هایی مانند پوسیدگی دندان‌ها، مشکلات لثه‌ای، خوب جویده نشدن خوراکی ها، مشکلات گوارشی، احساس درد در گردن، شانه، پشت و سردرد بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید
از کجا بفهمیم که دندان‌هایمان در حال پوسیدگی هستند؟

یپیشنهاد می‌شود در هر شهری که زندگی می‌کند، سعی کنید برای انجام ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای یافتن بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان به وب سایت دکتر فاطمه تیموری مراجعه نمائید.

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی متحرک:ارتودنسی متحرک به دندان‌ها چسبانده نمی‌شود و ملزومات آن می‌تواند از دهان خارج شود. تجویز این نوع ارتودنسی به عهده دندانپزشک متخصص ارتودنسی است. دستگاه‌های ارتودنسی متحرک معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

گروه اول متناسب با حرکت‌های ساده دندانی می باشد.

گروه دوم از دستگاه‌های ارتودنسی متحرک برای حرکت دادن فکین (مندیبل و ماگزیلا) یا همان فک بالا و پایین متناسب است.این دستگاه‌ها بدین منظور طراحی شده‌اند که نیروی معینی را با کمک فنرها و پیچ‌ها و دیگر اجزای مکانیکی خود، به دندان‌ها و یا فکین وارد کنند.

ارتودنسی ثابت:بیمار نمی تواند تجهیزات ارتودنسی را از دهان خارج نماید. در ارتودنسی ثابت براکت ها روی دندان چسبانده و ثابت می شوند. این روش برخلاف ارتودنسی متحرک، مراحل درمان به همکاری بیمار وابسته نیست. طول درمان در ارتودنسی ثابت بسته با ناهنجاری های دندانی، به صورت متوسط 2 سال طول می کشد.

ارتودنسی لینگوال (نامرئی یا پشت دندانی): در این نوع از ارتودنسی، بریس های استفاده شده و لوازم ارتودنسی در لایه ی داخلی دندان به سمت زبان نصب می شود. هزینه انجام ارتودنسی لینگوال که یکی از بهترین انواع ارتودنسی است، بیشتر از ثابت و متحرک است. ارتودنسی لینگوال، که با نام های ارتودنسی نامرئی، پشت دندانی و زبانی نیز شهرت دارد، مانند ارتودنسی ثابت وظیفه صاف و ردیف کردن دندان ها و رفع انواع مال اکلوژن ها و اشکالات دندانی مانند فاصله زیاد بین دندان ها و یا تراکم زیاد آنها را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید
بیوگرافی دکتر فاطمه تیموری | متخصص ارتودنسی اصفهان

ارتودنسی دیمون:این نوع از ارتودنسی، با براکت های روشن و بهداشت بالا و همچنین قابلیت تحرک سیم در بین دندان ها، فشار را بر روی دندان ها به صورت خودکار و دقیق تنظیم کرده و نتیجه بهتری را در مدت زمان کمتری، به همراه خواهد داشت.

ارتودنسی سرامیکی: برای افرادی است که تمایل ندارند بریس ارتودنسی از دید دیگران پنهان باشد. البته ارتودنسی سرامیکی مناسب برای همه سنین نیست چون مراقبت های خاص خود را می طلبد که ممکن است کودکان در این زمینه کمی ضعیف عمل کنند و به مرور زمان براکت ها تغییر رنگ دهند. طول درمان ارتودنسی سرامیکی یک سال و نیم تا دو سال و نیم است.

ارتودنسی کوتاه مدت:یک روش ایده آل برای آن دسته از افرادی است که می خواهند طول درمان ارتودنسی کوتاهی داشته باشند اما در عین حال، سرعت حرکت دندان ها یا میزان درد بیشتری را متحمل نشوند.

این روش برای همه افراد با شرایط مختلف نمی تواند کاربردی باشد و لازم است که شرایط بیمار توسط متخصص بررسی شود. در واقع این روش درمواردی که مشکلات دندانی خیل حاد نباشد، می تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

آیا ارتودنسی دندان درد دارد؟

درد ارتودنسی معمولا بسیار خفیف و در اوایل طول درمان می باشد که ناشی از پاسخ ذهنی به محرک ها و نصب ابزار های ارتودنسی می باشد. البته معاینات دوره ایی و تنظیم فشار بریس ها جهت جابجایی دندان نیز در برخی موارد باعث درد خفیفی می شود. جای نگرانی نیست، به هر حال برای هر دردی، درمانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید
چرا شکستگی های ارتودنسی رخ می دهد؟

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی دندان, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, ناهنجاری فک
نوشتهٔ پیشین
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان
نوشتهٔ بعدی
متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.