بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

اثرات بریس – چه چیزی طبیعی است و چه چیزی نیست؟

 یعنی عاشق وقتی هستم که دندونا دسته به دسته با نظم و ترتیب یکجا نشستن. ببینید بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان چه چیزی برای شما مراجعین گرامی به ارمغان آورده است:
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر-فاطمه-تیموری-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دکتر-فاطمه-تیموری-اصفهان

اثرات بریس – چه چیزی طبیعی است و چه چیزی نیست؟

اثرات بریس در دندان

اغلب در اینجا صحبت های زیادی در مورد تمام مزایای شگفت انگیز درمان ارتودنسی، مانند افزایش اعتماد به نفس و سلامت کلی دهان وجود دارد، اما چه اتفاقی دیگری می تواند بیفتد؟ آیا هنگام صاف کردن دندان ها با بریس خطر یا عوارض جانبی وجود دارد؟

در حالی که احتمال وقوع هر اتفاق بدی در طول درمان بسیار اندک است، اما در مورد روش های دندانپزشکی یا پزشکی همیشه خطراتی وجود دارد. ممکن است در نتیجه درمان دندانپزشکی شما عوارضی ایجاد شود، اما این بدان معنا نیست که همه عوارض جانبی غیرطبیعی هستند. ما یک راهنمای جمع آوری کرده ایم تا به بیماران آینده و فعلی اطلاع دهیم که چه اثراتی از بریس ها کاملاً استاندارد هستند و کدام ها نیستند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان می باشند که تجارب زیادی در زمینه ارتود نسی دارند.

عوارض جانبی رایج بریس ها

ناراحتی خفیف

برخی از ناراحتی های بریس کاملا طبیعی است و باید انتظار داشت. از آنجایی که بریس‌ها با تغییر دستی دندان‌های شما در ردیف مناسب کار می‌کنند، ناراحتی اغلب یک اثر است. این می تواند روی دندان های شما متمرکز شود یا به صورت سردرد ظاهر شود که هر دو شایع هستند.

مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن می‌توانند به اکثر افراد کمک کنند تا هر گونه تنش یا دردی را که احساس می‌کنند تسکین دهند. اگر سردرد یا درد با گذشت زمان بسیار بدتر شد، به دندانپزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است نشانه دیگری در محل کار باشد.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

تحریک

دهان شما به سیم‌ها و براکت‌هایی که بریس‌هایی را که می‌پوشید می‌سازند عادت نمی‌کند، و مدتی طول می‌کشد تا لب‌هایتان در موقعیت مناسب قرار گیرند. در طول این مدت، به احتمال زیاد مقداری سوزش خفیف را احساس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید
لبخند یک عمر را بسازید

خوشبختانه، محصولات زیادی وجود دارد که تنها هدف آنها کاهش تحریکات ذکر شده است، وکس ارتودنسی محبوب ترین است. موم را روی یک قسمت کامل یا تک براکت در محلی که شما را آزار می دهد قرار دهید و تسکین فوری را احساس کنید. اگر سیم تیز شما را می‌خورد یا باعث خونریزی دهانتان می‌شود، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود در مورد آن صحبت کنید.

درد فک

درد فک یکی از عوارض جانبی احتمالی بریس است، به خصوص اگر درمان شما مستلزم تنظیم مجدد فک باشد. داروهای مسکن بدون نسخه بسته به شدت آن ممکن است به مدیریت این درد کمک کنند. این ممکن است پس از هر بار سفت شدن نیز تکرار شود.

مشکل در خوردن

مشکل جویدن و خوردن غذا شکایت بزرگی است که به خصوص بعد از سفت شدن آن را دریافت می کنیم. مواقعی مانند مواردی است که رژیم غذایی دوستانه با بریس‌های ما حتی راحت‌تر است. در حالی که ممکن است خوردن غذاهای جامد برای مدت کوتاهی دشوار باشد، این عارضه جانبی احتمالاً به سرعت برطرف می شود.

اثرات غیرمعمول از بریس ها

اکنون که عوارض جانبی رایجی را که فرد می‌تواند در طول درمان تجربه کند، پوشش داده‌ایم، اجازه دهید برخی از عوارضی که ممکن است در نتیجه استفاده از بریس‌ها رخ دهد را در نظر بگیریم. اگر متوجه شدید که هر یک از این موارد را تجربه می کنید، با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید تا در مورد علت آن صحبت کنید و چه گزینه هایی برای شما وجود دارد.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در نتیجه عدم رعایت بهداشت با هر مجموعه ای از دندان ها امکان پذیر است، اما این امر به ویژه در مورد دندان هایی با بریس ها صادق است. برای همه بیماران بریس بسیار مهم است که دندان های خود را هر روز به طور کامل تمیز کنند، یعنی دو بار مسواک زدن و حداقل یک بار در روز نخ دندان کشیدن. اگر دندان شما به سرعت شروع به پوسیدگی کرد، ممکن است اقداماتی انجام شود که درمان را به تاخیر می اندازد.

بیشتر بخوانید
تاثیر ارتودنسی بر چهره چیست؟
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان | دندانپزشک-و-ارتودنسی-کودکان-اصفهان

کلسیم زدایی

اقدامات بهداشتی خوب دندان همیشه مهم است، اما به ویژه برای بیمارانی که بریس دارند. کلسیفیکاسیون به صورت لکه های سفید روی دندان ظاهر می شود و تنها یکی از عوارض عدم رعایت بهداشت است. اگر غذا و پلاک به طور مرتب برداشته نشوند، حفره ها نیز ممکن است ایجاد شوند. این مسائل با مسواک زدن منظم و کامل و نخ دندان کشیدن و همچنین رژیم غذایی کم قند بسیار قابل پیشگیری هستند.

واکنش های آلرژیک

برخی از بیماران، اگرچه تعداد زیادی از آنها نیستند، می توانند واکنش آلرژیک به لاستیک لاتکس موجود در کش های استفاده شده در بریس ها یا فلز را تجربه کنند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان برای درمان به ما مراجعه می کنید، آلرژی های شناخته شده باید به طور واضح به پزشکان ما اطلاع داده شود.

الاستیک های بدون لاتکس و فلزات جایگزین برای استفاده در موقعیت هایی مانند این موجود هستند.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

تحلیل ریشه

تحلیل ریشه عبارت است از کوتاه شدن ریشه ها در طول مدتی که فرد بریس ها را روی آن قرار داده است. این می تواند کمی بیشتر از کاهش جزئی نوک ریشه باشد که منجر به مشکلات طولانی مدت سلامت دهان و دندان نمی شود.

به ندرت، بیماران دچار کوتاه شدن حداقل نیمی از ریشه می شوند که می تواند تغییرات قابل توجهی در سلامت طولانی مدت آنها ایجاد کند.

علت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما استفاده از بریس‌های بیش از ۲ تا ۳ سال احتمال بروز آن را افزایش می‌دهد. مطب ما برای تعیین اینکه آیا تحلیل ریشه رخ داده است یا خیر، اشعه ایکس ثابت می گیرد.

بیشتر بخوانید
راهکار های کاهش درد براکت های ارتودنسی
آنکیلوز

یکی دیگر از بیماری های نادر که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت فرد داشته باشد، آنکیلوز یا جوش خوردن ریشه دندان به استخوان است.

دندان های فیوز شده توسط بریس ها حرکت نمی کنند و تمام دندان های اطراف شروع به حرکت در اطراف دندان انکیلوز می کنند و در نتیجه تراز نامناسبی ایجاد می شود. پیش بینی این عارضه دشوار است و در صورت لزوم از طریق اشعه ایکس و معاینه بالینی قابل شناسایی است.

عود دندان ها

اگرچه دقیقاً یک عارضه نیست، بازگشت یا حرکت دندان ها به موقعیت قبلی یک پیامد رایج پس از برداشتن بریس است.

اگر بیماران به طور منظم از نگهدارنده‌های خود استفاده نکنند، دندان‌ها می‌توانند به راحتی عود کنند، به خصوص بلافاصله پس از برداشتن. شما نمی خواهید تمام وقت و پولی را که برای لبخند زیبای جدید خود اختصاص داده اید هدر دهید، پس حتما از آن مراقبت کنید و نگهدارنده های خود را بپوشید.

در حالی که عوارض جانبی فوق ممکن است، موقعیت بسیار محتمل‌تر این است که تجربه خود را با بریس‌ها با اعتماد به نفس و خوشحالی با لبخند جدید خود پایان دهید. اگر در مورد بریس ها و نحوه تاثیر آنها بر دندان ها سوالی دارید، با یکی از متخصصان دندانپزشکی ما صحبت کنید.

ما به همه بیماران جدید و کسانی که قصد کار ارتودنسی را دارند مشاوره رایگان ارائه می دهیم – برای درخواست وقت ملاقات اینجا را کلیک کنید. و ما خوشحال می شویم که گزینه های شما را در مورد بریس ها، انواع دیگر سبک های درمان ارتودنسی و راه حل های مالی با شما در میان بگذاریم.

ما اینجا هستیم تا شما را در روند درمان، از اولین ویزیت تا آخرین نوبت، راهنمایی کنیم.

drteimoori.com, اثرات بریس در دندان, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, انواع ارتودنسی, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, خانم دکتر فاطمه تیموری, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
چه نوع از گزینه های درمان ارتودنسی وجود دارد؟
نوشتهٔ بعدی
آیا ارتودنسی یک مورد سوء دندانپزشکی است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.