بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

آیا بریس ها و اینویزیلاین شکل صورت، بینی، لب ها و خط فک شما را تغییر می دهند؟

آیا بریس ها و اینویزیلاین شکل صورت، بینی، لب ها و خط فک شما را تغییر می دهند؟

بریس ها و اینویزیلاین ارتودنسی

گرفتن بریس یا اینویزیلاین چه تاثیری روی صورت شما دارد؟

ارتوپدی. این کلمه بزرگی است، اما ارتباط زیادی با درمان ارتودنسی شما دارد. می بینید، بریس ها فقط تراز دندان های شما را تغییر نمی دهند. تجربه ارتودنسی سایر آناتومی های دهان و صورت را نیز در نظر می گیرد – مانند خط فک، لب ها و نمای کلی صورت. این امر به ویژه در کودکانی که استخوان هایشان هنوز در حال رشد است صادق است.

بسته به سن شما در هنگام استفاده از بریس، برخی از جنبه های صورت را می توان بیشتر از سایرین تنظیم کرد. اما وقتی صحبت از بریس‌های بزرگسالان و درمان‌های اینویزیلاین می‌شود، ممکن است سؤالات خاصی در مورد اینکه این نوع درمان‌های ارتودنسی چگونه بر ظاهر فردی شما تأثیر می‌گذارند، داشته باشید.

آیا بریس ها شکل صورت شما را تغییر می دهند؟

بستگی دارد. استفاده از بریس یا اینویزیلاین برای تنظیم تراز دندان‌ها به این معنی است که بافت‌های نرمی که روی آن‌ها قرار می‌گیرند – مانند گونه‌ها و لب‌های شما – با ردیف جدید بایت شما مطابقت دارند. به همین دلیل است که گاهی اوقات هنگام از دست دادن دندان، صورت افراد “غرق شده” به نظر می رسد.

با بریس ها، تغییر شکل صورت شما به تدریج انجام می شود. در بزرگسالان که ویژگی های اسکلتی آنها کاملاً توسعه یافته است، کمتر آشکار است.

در طول مشاوره ارتودنسی شما، متخصص ارتودنسی اصفهان ، دکتر فاطمه تیموری ، می‌تواند مشخص کند که چه نواحی، در صورت وجود، ممکن است زمانی که دندان‌های شما به درستی تراز می‌شوند، تغییر کنند. به این ترتیب، اگر می‌پرسید «آیا بریس‌ها شکل صورت شما را تغییر می‌دهند»، دکتر تیموری می‌تواند به طور جداگانه به شما پاسخ مناسبی بدهد.

بیشتر بخوانید
آنچه باید در مورد بریس و ارتودنسی بدانید!؟

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان که فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان می باشند.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان

آیا بریس ها شکل بینی شما را تغییر می دهند یا آن را بزرگتر می کنند؟

برخی از افراد می خواهند جزئیات خاصی مانند “آیا بریس ها شکل بینی شما را تغییر می دهند” بدانند؟

نه انها نه. حتی اگر بریس‌ها می‌توانند عرض فک بالایی شما را تنظیم کنند، اما به ساختارهایی که بر شکل و اندازه بینی شما تأثیر می‌گذارند گسترش نمی‌یابند.

با این حال، اگر بریس‌ها دندان‌های بالایی و فک‌های شما را به اندازه‌ای تنظیم کنند که شکل نیمرخ شما در آن ناحیه تغییر کند، به طور بالقوه می‌تواند باعث شود که بینی شما کمی متفاوت به نظر برسد، به خصوص از طرف.

برای مثال، اگر لب‌ها بیشتر بیرون بیایند یا به سمت داخل بروند، نمای کلی صورت شما را مستقیماً در کنار بینی تنظیم می‌کند. به عنوان یک عارضه جانبی، می تواند توهم تغییر شکل بینی را ایجاد کند.

آیا بریس ها بینی شما را بزرگتر می کنند؟ نه، اما اگر دندان های بالایی شما را به طور قابل توجهی به عقب بکشند، درمان تکمیل شده می تواند این توهم را ایجاد کند که بینی شما بیش از قبل بیرون زده است. با این حال بریس ها به تنهایی بینی شما را بزرگتر نمی کنند.

آیا بریس ها لب های شما را تغییر می دهند و آنها را بزرگتر نشان می دهند؟

بله، بریس‌ها می‌توانند موقعیت لب‌های شما را تغییر دهند، اما فقط به اندازه‌ای که دندان‌های بلافاصله پشت آنها تغییر کند. هیچ ربطی به بریس ها ندارد که لب های شما را به اندازه پری یا فرم تغییر می دهند.

بیشتر بخوانید
اولین روزهای در بریس ارتودنسی چگونه است؟

به عنوان مثال، اگر آندربایت دارید و دندان‌های جلویی بالا و پایین شما را در یک راستا قرار دهیم، می‌تواند ظاهر یک لب بالایی را حجیم‌تر کند. اگر دندان‌های بالایی دارید که به بیرون پرتاب می‌شوند و چند میلی‌متر آن‌ها را به عقب برمی‌گردانیم، باعث می‌شود که لب شما کمی به عقب برگردد.

لب های شما یک سد محافظ بر روی لبخند شما هستند. اگر به دهان ضربه بخورید، از شما در برابر شکستگی دندان محافظت می کنند. انجام درمان‌هایی مانند اینویزیلاین یا بریس‌های سنتی تنها «پایه‌ای» را که لب‌های شما روی آن قرار می‌گیرند تغییر می‌دهد.

نکته جانبی: اگر از براکت‌های سنتی با استفاده از براکت و سیستم سیم استفاده می‌کنید، ممکن است به طور موقت متوجه بزرگ‌تر شدن لب‌هایتان شوید. این به دلیل عرض اضافی ایجاد شده بین دندان ها و لب های شما است. این به این معنا نیست که لب‌های شما بزرگ‌تر هستند، بلکه نمی‌توانند تا زمانی که بریس‌ها در نهایت از بین بروند، به اندازه دندان‌هایتان بنشینند.

آیا بریس ها خط فک شما را تغییر می دهند؟

اگر دکتر فاطمه تیموری از ارتودنسی رهگیری (درمان های اصلاح کننده رشد یا ارتوپدی) در بیماران جوان تر استفاده می کند، بله، ممکن است بریس ها و سایر وسایل بتوانند شکل و اندازه فک های شما را تنظیم کنند.

اما اگر بزرگسال هستید آیا بریس ها به تنهایی می توانند خط فک شما را تغییر دهند؟

زیاد نیست. تنها راه برای تغییر چشمگیر خط فک شما در بزرگسالی از طریق اقدامات جراحی است. چنین اقدامات پزشکی معمولاً کاملاً پیچیده هستند.

 مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

بیشتر بخوانید
کاشت دندان درد دارد؟
بهترین-متخصص-ارتودنسی-اصفهان
آیا اینویزیلاین شکل صورت، بینی، لب ها یا خط فک شما را تغییر می دهد؟

اینویزیلاین در برخی شرایط می تواند موقعیت لب های شما را نیز تغییر دهد. اما با اینویزیلاین، بین دندان‌ها و لب‌های شما «بافر» وجود ندارد. بنابراین، در طول این فرآیند تغییر زیادی در اندازه یا نیمرخ لب خود مشاهده نمی کنید. با این حال، اینویزیلاین هنوز هم این قابلیت را دارد که دندان‌های بالایی شما را در تراز مناسب قرار دهد، که می‌تواند به‌طور ثانویه بر ظاهر و نمای کناری لب‌های شما تأثیر بگذارد.

از آنجایی که به نظر می رسد ترازهای شفاف کمترین تأثیر را بر ظاهر و فعالیت های روزمره شما می گذارند، اکثر بیماران ما آنها را به بریس های سنتی ترجیح می دهند.

آماده دریافت بریس یا اینویزیلاین هستید؟

درک رابطه ظریف بین ویژگی های صورت، فک و همراستایی دندان ها چیزی است که ارتودنسی را به چنین خدمات پیچیده ای تبدیل می کند. ارتودنتیست هایی مانند دکتر تیموری ویژگی های فیزیکی شما – مانند نمایه های جلویی و پهلوی شما – را هنگام برنامه ریزی درمان در نظر می گیرند.

اولین قدم برای گرفتن بریس یا اینویزیلاین درخواست مشاوره است. وقتی وارد شدید، صورت و دهان شما را تجزیه و تحلیل می کنیم – مانند لب ها، چانه، خط فک، بینی و دندان های شما. به این ترتیب، طرح ارتودنسی شخصی شما به طور کلی به نفع شماست. این به چیزی بیشتر از دندان خلاصه می شود!

هنگامی که اهداف لبخند شما را مشخص کردیم، دکتر تیموری بررسی می کند که کدام نوع درمان ارتودنسی برای نیازهای شما بهتر عمل می کند. شما نقش مستقیمی در تعیین اینکه آیا بریس های کلاسیک یا Invisalign دریافت می کنید.

برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی اصفهان, ارتودنسی ثابت, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بریس ها و اینویزیلاین ارتودنسی, بهترن متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین جراحی فک اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, جراحی فک اصفهان, جراحی فک و صورت اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, طراحی لبخند اصفهان, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
آیا بریس های ارتودنسی سبک زندگی را تغییر می دهد؟
نوشتهٔ بعدی
آیا بریس‌ها به لب ها آسیب می‌ زنند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.