بریس های ارتودنسی

آیا برای همیشه دندان هایم با بریس های ارتودنسی هستند؟

آیا برای همیشه دندان هایم با بریس های ارتودنسی هستند؟

بریس های ارتودنسی

مدت طمان مطالعه: 10 دقیقه

 

سوالی که بیشتر از بیماران در مورد استفاده از بریس می شنویم این است: “اما چه مدت باید آنها را بپوشم؟” اگر به تازگی به شما گفته شده است که می توانید از بریس استفاده کنید ، احتمالاً این سوالی است که شما می پرسید.

متأسفانه هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد! هنگام شروع درمان ارتودنسی ، هر بیمار که می بینیم نیازها و اهداف منحصر به فردی در ذهن دارد. عوامل تعیین کننده متعددی مانند سن بیمار و شدت مشکلات دندانپزشکی آنها و همچنین این واقعیت که پاسخ بیمار به درمان در موارد مختلف متفاوت خواهد بود.

با وجود اینکه نمی توانیم پاسخ مشخصی برای این سوال به شما ارائه دهیم ، اما می توانیم به برخی از میانگین زمان های برآورد شده برای درمان بریس ها نگاهی بیندازیم تا تصور بهتری از آنچه در انتظار است به شما ارائه دهیم!

برش های معمولی زمان های درمان

ما قبلاً اشاره کردیم که مدت زمانی که هر بیمار نیاز به بستن بریس دارد بسته به شرایط خاص او بسیار متفاوت است. این شامل مواردی مانند شدت مورد ، میزان فضای موجود در دهان ، مسافتی که دندان های آنها باید طی کنند ، سلامت دهان و دندان آنها و نحوه رعایت دقیق دستورالعمل ارتودنتیست خود ، و مواردی از این قبیل ، خواهد بود. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که بریس ها باید بیشتر بمانند و مواردی که بیماران فقط باید برای مدت کوتاهی از بریس استفاده کنند. علاوه بر این ، سرپوش ، نگهدارنده یا برخی از اشکال دیگر سیم اغلب پس از پایان دوره اولیه درمان با بریس مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید
مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

با این حال ، به طور متوسط ، بریس ها بین یک تا سه سال استفاده می شوند. سن یکی دیگر از عواملی است که باید در مورد زمان درمان مورد توجه قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که هر چه زودتر کسی بریس دریافت کند ، درمان او معمولاً سریعتر خواهد بود. این یکی از دلایلی است که چرا ارتودنسی کاپلان و انجمن ارتودنسی آمریکا به کودکان توصیه می کنند تا حدود 7 سالگی ، زمانی که مشکلات احتمالی را می توان به موقع تشخیص داد ، به ارزیابی ارتودنسی بپردازند. بهترین زمان برای انجام بریس بین 12 تا 14 سالگی است و بسته به عواملی مانند مواردی که در بالا ذکر کردیم ، زمان درمان در این سن می تواند بسیار سریع باشد.

بریس های ارتودنسی
بریس های ارتودنسی

بهداشت مناسب دندان ها نیز نقش بسیار ارزنده ای در ارتودنسی دارد.

برای بیماران مهم است که دستورالعمل های متخصص ارتودنسی خود را در مورد بهداشت دهان و دندان رعایت کنند. ما توصیه می کنیم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دوبار در روز ، هر روز ، در طول دوره درمان خود انجام دهید. سختگیری در مراقبت از دندان ها حتی می تواند مدت زمان لازم برای بستن بریس را کاهش دهد!

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی بریس های ارتودنسی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید
آشنایی با سه سطح ارتودنسی دندان

جالب اینجاست که نوع بریس هایی که بیمار می پوشد می تواند بر مدت زمان مورد نیاز برای استفاده از آنها تأثیر بگذارد. بریس های فلزی سنتی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند بسیار قوی هستند و به طور کلی می توانند دندان ها را در سریع ترین حالت نسبت به سایر جایگزین ها حرکت دهند. بریس های سرامیکی شفاف یا رنگ دندان اغلب به درمان طولانی تری نیاز دارند زیرا سرامیک به اندازه فلز مقاوم نیست. گزینه های نامرئی مانند Invisalign و بریس های زبانی نیز گاهی اوقات برای تغییر موقعیت دندان ها بیشتر طول می کشد.

(شایان ذکر است که Invisalign باید 20-22 ساعت در روز استفاده شود تا موثر باشد. رعایت نکردن این موارد زمان درمان شما را طولانی می کند.)

پیشنهاد مطالعه: اسپیسرهای ارتودنسی چیست؟
بریس های ارتودنسی
بریس های ارتودنسی

اجتناب مجدد از بریس ها

دندانهای ما به طور طبیعی متحرک هستند ، این همان چیزی است که درمان ارتودنسی را در وهله اول ممکن می سازد. به همین دلیل ، هنگامی که دندان ها صاف می شوند ، اغلب تمایل دارند سعی کنند به موقعیت قبلی خود برگردند. این اغلب به عنوان “عود” نامیده می شود و می تواند در صورتی رخ دهد که دندان های شما پس از اتمام درمان اولیه به مدت قابل توجهی با وسیله ای مانند نگهدارنده در جای خود قرار نگرفته باشند.

نه تنها می خواهید دندان های شما در موقعیت جدید خود باقی بمانند ، بلکه لثه ها و استخوان های دهان نیز باید با این موقعیت های جدید هماهنگ شوند.

بافتهای نرم و سخت اطراف دندانها گاهی اوقات طول می کشد تا به موقعیت متفاوت و بهتری برسند. به همین دلیل ، اگر می خواهید از پوشیدن دوباره همه آن براکت ها و سیم ها جلوگیری کنید ، استفاده منظم از نگهدارنده پس از درمان بسیار مهم است!

بیشتر بخوانید
کیست دندان عقل

 اگر به دنبال براکت هایی هستید که زمان درمان کوتاه تر ، قرارهای ملاقات کمتر و یک لبخند مستقیم زیبا را ارائه می دهند ، همه اینها در یک جدول زمانی که در دنیای شلوغ امروز کار می کند ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا دریابید این رویکرد در درمان ارتودنسی چگونه می تواند برای شما و لبخند شما موثر باشد!

دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان ، فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱ و عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان که در زمینه ی بریس های ارتودنسی نیز متخصص هستند و مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

 

drteimoori.com, ارتودنسی اصفهان, بریس های ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت اصفهان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان
نوشتهٔ پیشین
استفاده از فلوراید یا خمیر دندان برای دندان های ارتودنسی شده چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه می توانید تغییر شکل فک را اصلاح کنید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.