ارتودنسی در بارداری

آیا ارتودنسی در بارداری امکان پذیر است؟

بله، ارتودنسی در بارداری امکان‌پذیر است، اما نیاز به احتیاطات و مراقبت‌های ویژه دارد. زمانی که زن باردار است و نیاز به ارتودنسی دارد، باید با پزشک ارتودنتیست خود در مورد وضعیت خاص خودشان مشورت کنند. برخی از نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

۱. مشاوره با پزشک: زنان باردار قبل از شروع هر نوع درمان ارتودنسی باید با پزشک خود مشورت کنند تا مشکلات خاص خودشان را بررسی کنند و مطمئن شوند که انجام ارتودنسی برای آنها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

۲. استفاده از مواد مناسب: درمان باید با استفاده از مواد ایمن و مناسب انجام شود تا هیچ تأثیر ضررآوری بر روی جنین و بارداری ایجاد نشود.

۳. مراقبت‌های خاص: زنان باردار باید مراقبت‌های ویژه‌ای را در خصوص بهداشت دهان و دندان‌های خود داشته باشند تا هرگونه عفونت یا مشکل دندانی جلوگیری شود.

۴. پیگیری مکرر: در طول بارداری، پیگیری‌های مکرر با پزشک ارتودنتیست ضروری است تا وضعیت ارتودنسی و بهبود آن بررسی شود و در صورت نیاز به تغییرات مناسب اقدام شود.

پزشک ارتودنتیست مسئولیت ارائه راهنمایی‌های لازم برای انجام را بر عهده دارد و باید با دقت و دانش کافی مواردی که در ارتباط با بارداری و درمان ارتودنسی وجود دارد را مورد بررسی و مشاوره قرار دهد.

آیا ارتودنسی در بارداری امکان پذیر است؟

اولین سوالی که در ذهن خانم های باردار نقش می بندد این است که آیا ارتودنسی در هنگام بارداری امکان پذیر است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم خیر ارتودنسی در هنگام بارداری به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. در ادامه دلیل آن را کاملا برای شما توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید
کارهای مهمی که قبل از گرفتن بریس باید انجام دهید چیست؟

دلیل خطرناک بودن ارتودنسی در هنگام بارداری

بدن زنان باردار در این هنگام تغییرات بسیار زیادی ایجاد می کند؛ و عملا ارتودنسی را غیر ممکن می کنند. در ادامه با برخی از این تغییرات بیشتر آشنا می شوید.

لق شدن دندان ها

متخصص ارتودنسی کودکان

قبل و بعد کار دکتر فاطمه تیموری

بیشتر زنان در دوران بارداری دندان های آن ها لق می شود. و همین اتفاق باعث لق شدن ارتودنسی ها, تحلیل ریشه و اخلال در روند و ادامه درمان می شود.

تورم لثه ها

یکی دیگر از علائم بارداری تورم شدید لثه ها است. وقتی لثه ها متورم شود عملا انجام ارتودنسی بر روی دندان امکان پذیر نیست.

استفراغ

استفراغ پایه ثابت خانم ها در هنگام بارداری است. وقتی خانمی در هنگام بارداری استفراغ می کند اسیدی بر روی دندان ایجاد می شود که در طولانی مدت باعث پوسیدگی و از بین رفتن ارتودنسی و دندان ها می شود.

رسیدگی به دندان ها
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسیت در اصفهان
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | بهترین ارتودنسیت در اصفهان

دندان ها در هنگام ارتودنسی به رسیدگی مداوم نیاز دارد؛ و خانم های این زمان نمی توانند به دندان های خود رسیدگی کنند و باعث پوسیدگی دندان می شوند.

استفاده از دارو ها

در هنگام ارتودنسی باید چندین دارو مصرف کنید و خانم های در این هنگام به دلیل شرایط خاص و خطرناکی که دارند نمی توانند برخی از دارو ها را مصرف کنند. به همین دلیل روند درمان ارتودنسی در این هنگام امکان پذیر نیست.

اشعه X

متخصصان ارتودنسی در هنگام درمان برای مقاوم تر شدن چسب های ارتودنسی از اشعه ای به نام اشعه ایکس استفاده می کنند. این اشعه برای هانم های باردار و حنین آن ها بسیار خطرنام است.

بیشتر بخوانید
هدگیر ارتودنسی چه کاربردی دارد ؟

جمع بندی

در قسمت های بالای ایت مقاله به شما تمام ضرر های ارتودنسی برای خانم های باردار را گفتیم. از این مقاله نتیجه می گیریم که خانم های به هیچ عنوان ارتودنسی انجام ندهند.

برای دریافت نوبت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

ارتودنسی, بارداری در اورتودنسی, خطرات بارداری در ارتودنسی, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی کودکان
نوشتهٔ پیشین
تاثیر تیرویید در ارتودنسی
نوشتهٔ بعدی
مراحل درمان ارتودنسی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.