متخصص ارتودنسی اصفهان | وسیع کننده کام

وسیع کننده کام

وسیع کننده کام چیست؟

اکسپندر یا وسیع کننده کام یک دستگاه کوچک است که برای بیشتر کردن فضا، در فک بالای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دستگاه‌ها معمولا زمانی استفاده می‌شوند که دندان‌های بالایی و پایینی شما نسبت به یکدیگر دارای زاویه باشند و به درستی روی هم قرار نمی گیرند.
اکسپندر معمولا برای کودکان استفاده می‌شود اما ممکن است افراد بزرگسال هم نیاز به استفاده از آن داشته باشند.

انواع وسیع کننده کام عبارتند از :

وسیع‌کننده سریع کام

روش مورد استفاده برای وسیع کردن فک بالا بستگی به سن بیمار و دلایل انجام درمان دارد. یک راه‌حل استفاده از ارتودنسی ثابت (ارتودنسی ثابت) است، مانند وسیع کننده سریع کام (RPE) که با استفاده از باندینگ یا بندهای چسبنده به فک بالا متصل می‌شود. این گزینه متداول که همراه با وسیله‌ای خاص است که برای وسیع کردن فضا با استفاده از چرخش یک پیچ در مرکز این وسیله در موقعیت‌هایی خاص بکار می‌رود. این کار فشار بیرونی به دو نیمه فک بالای کودک وارد می‌کند، که باعث می‌شود استخوان اضافی بین این دو رشد کند. با ایجاد تنظیمات چند دقیقه‌ای بطور روزانه، به تدریج عرض کام افزایش می‌یابد.

استفاده از جراحی

وسیع کردن فوری کام به کمک جراحی (SARPE) ترکیبی از درمان ارتودنسی و جراحی است، که در مواردی بکار می‌رود که عریض کردن مورد نیاز بیش از حدی است که بطور منطقی بتوان تنها با وسیله وسیع‌کننده بدست آید. در این موارد، یک وسیله سفارشی قبل از جراحی ساخته می‌شود. فک بالا عمداً در طول جراحی با ایجاد چندین برش در استخوان شکسته می‌شود و فک بالا را به چند بخش قابل حرکت جدا می‌کند. اینکار به استخوان اجازه می‌دهد تا زمانی که پس از جراحی وسیع‌کننده بکار گرفته می‌شود، بین آنها استخوان رشد کند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی چیست؟

وسیع‌کننده متحرک

وسیع‌کننده متحرک شبیه به دندان مصنوعی جزئی است، اما عمدتاً از کروم ساخته شده است. این وسیع‌کننده‌ها عمدتاً در مواردی که درجه وسیع کردن مورد نیاز کم است، بکار گرفته می‌شود و ممکن است برای بزرگسالان بیش از کودکان پیشنهاد شود، زیرا آنها معمولاً آسان‌تر با درمان موافقت می‌کنند. بسته به سن بیمار ، ریتینر ممکن است برای حفظ فاصله پس از درمان تا زمانی که تمامی دندان‌های دائمی بیرون آمدند، بکار رود.


دکتر فاطمه تیموری

متخصص ارتودنسی اصفهان

برای مشاهده صفحه اینستاگرام خانم دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

انواع ارتودنسی

انواع دستگاه های ارتودنسی

ارتودنسی رنگی

فواید استفاده از نخ دندان

عوارض عدم درمان ارتودنسی

پوسیدگی دندان در زمان ارتودنسی

بوی بد دهان و ارتودنسی

درمان اختلالات فکی با ارتودنسی

ارتودنسی اصفهان, جراحی فک اصفهان, متخصص ارتودنسی, متخصص ارتودنسی اصفهان, متخصص ارتودنسی در اصفهان, متخصص ارتودنسی کودکان, متخصص اصلاح ناهنجاری فک, وسیع کننده کام
نوشتهٔ پیشین
درمان اختلالات فکی با ارتودنسی
نوشتهٔ بعدی
شکستن براکت ارتودنسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.