بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

چه غذایی را نباید با بریس های ارتودنسی خورد؟

چه غذایی را نباید با بریس های ارتودنسی خورد؟

نبایدهای بریس های ارتودنسی | بهترین متخصص ارتودنسی | بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

تقریباً چهار میلیون نفر در ایالات متحده و کانادا قبلاً آنها را استفاده می کنند. در حالی که بریس‌ها برای بسیاری ضروری هستند، برای نگهداری آن ملاحظاتی را مد نظر قرار می‌دهند. مراقبت مناسب به ویژه برای کودکانی که عاشق غذاهای چسبناک، شیرین یا ترد هستند ضروری است. و اجازه دهید با آن روبرو شویم – بیشتر آنها این کار را می کنند!

اگرچه بسیاری از غذاها برای مدتی ممنوع هستند، اما هیچ کمبودی در وعده های غذایی جایگزین خوشمزه و سالم برای لذت بردن با بریس وجود ندارد. در اینجا مروری بر این است که چه چیزی برای چند هفته اول استفاده از بریس کودک شما بی خطر است و از چه غذاهایی باید در طول درمان ارتودنسی خود برای محافظت از دندان ها و سخت افزار خود اجتناب کند.

دکتر فاطمه تیموری ، بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان و متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان مفتخر هستند به شما بیماران گرامی خدمات ارائه دهند.

برای یک مشاوره برنامه ریزی کنید در این راهنما، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد: چگونه بریس ها بر غذا خوردن تأثیر می گذارند در هفته اول با بریس چه بخوریم چه مدت پس از گرفتن بریس می توانید به طور معمول غذا بخورید چه غذاهایی را نباید با بریس خورد اگر بریس ها آسیب دید چه باید کرد؟

چگونه با بریس غذا بخوریم چگونه بریس ها بر غذا خوردن تأثیر می گذارند؟ در ابتدا، خوردن ممکن است ناراحت کننده یا دردناک باشد، در حالی که دهان کودک شما بهبود می یابد و او با بریس های جدید خود سازگار می شود. با گذشت زمان، این احساسات محو خواهند شد، اما هنوز احتیاط لازم است.

بیشتر بخوانید
نخ دندان سه بعدی چه ویژگی هایی دارد ؟
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی

خوردن غذاهای نامناسب در حین استفاده از بریس یا غفلت از تمیز کردن صحیح دهان می تواند منجر به موارد زیر شود:

چسبیدن غذا به بریس یا در آن. نوارهای لاستیکی، سیم ها و براکت های فرسوده، خرد شده یا خم شده. لکه روی دندان، نوارها و اجزای شفاف. پلاک یا پوسیدگی دندان ناشی از مواد غذایی به دام افتاده. بریس های آسیب دیده دیگر موثر نیستند و ممکن است نیاز به مراجعه مجدد به متخصص ارتودنسی برای تعمیر داشته باشند.

در هفته اول با بریس چه بخوریم

کودک شما احتمالاً در چند روز اول پس از بستن بریس، کمی درد یا سوزش را در اطراف دندان‌ها، لثه‌ها و گونه‌ها احساس می‌کند. از آنجایی که دندان های آن ها در این دوران حساس تر است، رژیم غذایی متشکل از غذاهای نرم امن ترین و راحت ترین گزینه است.

برخی از انتخاب های محبوب مورد تایید کودکان عبارتند از:

بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر خود را با عسل، شربت افرا یا میوه مزه دار کنید، اما آجیل، دانه ها و سایر مواد افزودنی ترد را فعلا کنار بگذارید.
اسموتی: از افزودن میوه های حاوی دانه های سفت به اسموتی کودک خودداری کنید و به میوه ها و سبزیجاتی مانند موز، سبزیجات، پودر پروتئین، آناناس و زغال اخته بچسبید. نبایدهای بریس های ارتودنسی
پودینگ و ماست: گرفتن بریس به این معنی نیست که کودک شما باید شیرینی خود را نادیده بگیرد. پودینگ ها و ماست های یکدست، بهترین غذای بعد از شام هستند.
سوپ: یک سوپ خامه ای یا بر پایه آبگوشت بدون تکه های گوشت یا سبزیجات سخت جویدنی انتخاب کنید. سوپ های پوره شده راهی عالی برای ترکیب سبزیجات مغذی تر بدون لقمه های بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید
Invisalign و بریس چگونه می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

تخم مرغ های همزده: تخم مرغ ها را بدون پنیر سفت یا سایر مواد افزودنی ترد املت به هم بزنید. برای طعم بیشتر، با کره، ادویه ها یا سبزی های کوچک بپزید.
از غذاهایی با درجه حرارت یا مزه شدید اجتناب کنید، حتی اگر نرم باشند. به عنوان مثال، بستنی به اندازه کافی نرم است که بتوان آن را خورد، اما دمای سرد ممکن است خیلی زود پس از نصب بریس، دهان کودک شما را تحریک کند. نبایدهای بریس های ارتودنسی  : همین امر در مورد غذاها و نوشیدنی های گرم، تند، اسیدی، ترش یا بیش از حد شیرین صادق است.

چه مدت پس از گرفتن بریس می توانید به طور معمول غذا بخورید؟

خوشبختانه، کودک شما مدت زیادی پس از گرفتن بریس می تواند غذاهای معمولی بخورد. متخصص ارتودنسی شما و فرزندتان را با جدول زمانی دقیق تری به خانه می فرستد که در کل پروسه و هر گونه نگرانی خاص نقش دارد. زمان بهبودی بسته به وسعت عمل، حساسیت دندان کودک شما و مدت زمانی که طول می کشد تا درد طولانی متوقف شود، متفاوت است.

به منظور مشاهده و عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه تیموری همین جا کلیک کنید.

از آنجایی که سوزش و درد از بین می رود، مراقب باشید غذای معمولی را خیلی سریع وارد نکنید. رژیم غذایی فرزندتان را به آهستگی گسترش دهید و به دهان او زمان زیادی بدهید تا در حین تغییر، آن را تطبیق دهد.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان | دکتر فاطمه تیموری | بهترین متخصص ارتودنسی
در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که می توانید با بریس بخورید:

سبزیجات نرم شده
غذاهای دریایی بدون استخوان
نان ها و شیرینی های نرم
بستنی بدون مغز یا مخروط
پوره سیب زمینی خامه ای.
موز و میوه های کنسرو شده بدون دانه یا پوست
پنکیک، وافل و نان تست فرانسوی
پیراشکی و پاستا نرم.
سوپ ها و خورش های غلیظ تر
پنیر کوتاژ
لوبیا پخته.
غلات نرم.
توفو و جایگزین های گیاهی نرم
ساندویچ کره آجیل خامه ای.
پس از دوره انتقال، کودک شما می‌تواند از غذاهای سفت‌تر و جویدنی‌تر – مانند غلات سفت‌تر، گوشت لطیف‌تر، تورتیلا – و همچنین طعم‌های تندتر مانند مرکبات، غذاهای تند و ماست منجمد لذت ببرد.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی در چه افرادی توصیه نمی شود؟
چه غذاهایی را نباید با بریس خورد؟

از این فهرست غذاهایی که نمی‌توانید با بریس بخورید، استفاده کنید تا راهنمایی برای پست کردن در آشپزخانه یا ارسال همراه فرزندتان هنگام خروج از خانه ایجاد کنید.

غذاهای چسبناک
غذاهای چسبنده می توانند به بریس های کودک شما بچسبند و برداشتن آنها بدون کمک حرفه ای دشوار است. برخی از غذاها، مانند کارامل، حتی می توانند ذرات دیگری را به دام بیندازند که می تواند منجر به پوسیدگی یا پوسیدگی شود.

برای اطمینان از اینکه هر پزشکی که انتخاب می کنید دارای اعتبار مناسب است و در واقع یک متخصص ارتودنسی است، به سایت ما مراجعه کنید.

drteimoori.com, ارتودنسی, ارتودنسی پیشگیری, ارتودنسی ثابت, ارتودنسی نامرئی, اصلاح طرح لبخند اصفهان, بهترین متخصص ارتودنسی, بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان, بهترین متخصص ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان, دکتر فاطمه تیموری, متخصص ارتودنسی در اصفهان, نبایدهای بریس های ارتودنسی
نوشتهٔ پیشین
سه کلاس درمان ارتودنسی کدامند؟
نوشتهٔ بعدی
آیا کودک 7 ساله من واقعاً به بریس ارتودنسی نیاز دارد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.